F-duct nadal generuje zbyt duży opór na prostych, ale Ross Brawn ma nadzieję że poprawa nastąpi w Kanadzie, gdzie prędkość maksymalna ma kluczowe znaczenie.
- Myślę, że jeżeli wszystko będzie działać prawidłowo to uzyskamy większy docisk na zakrętach, który potem można wyłączyć na prostych. W chwili obecnej nie jesteśmy w stanie zmniejszyć oporu powietrza na prostych - powiedział Brawn po GP Turcji.
- Jak powiedziałem wcześniej, McLaren był na tyle sprytny podczas wymyślenia tej koncepcji, że mają teraz więcej doświadczenia. Kilka zespołów zrezygnowało z tego w Turcji, ale jeżeli wszystko działa prawidłowo staje się to potężnym narzędziem – do tego właśnie dążymy. Działa on w pewien sposób, ale my nie możemy go w pełni wykorzystać. Będziemy trochę słabsi na prostych, ale to najlepszy kompromis na dobrą pracę opon - dodaje.
Pomimo obaw o F-duct, Nico Rosberg i Michael Schumacher mają nadzieję na dobry występ w Kanadzie.
- Nasz silnik na pewno będzie pomocny na prostych. Będziemy mieć kolejne poprawki na weekend, a tor różni się od tego z Turcji. Myślę, że możemy tutaj zaliczyć bardzo dobry wyścig - powiedział Niemiec.
- Tor Villeneuve wymaga prędkości, więc ciężko pracowaliśmy nad tym, zwłaszcza że nie jesteśmy najlepsi w tej kategorii. Jestem jednak przekonany, że będziemy w stanie osiągnąć dobry wynik, dzięki nowym pakietom - powiedział Schumacher.