System został stworzony przy współpracy z operatorem sieci Play. Za pomocą urządzeń GSM, przekazuje on do Centrum Kierowania Rajdem informacje o obecności każdej z załóg na poszczególnych odcinkach specjalnych. Zasada działania jest prosta a sędziowie, poczynając od startu OS, poprzez punkty SOS aż do mety wysyłają informację z numerem załogi, która pojawiła się na danym punkcie. System następnie wprowadza otrzymane dane do stworzonego w tym celu programu, który na monitorze komputera wyświetla informacje o tym, czy załoga bezpiecznie pokonała odcinek specjalny.
-Dzięki systemowi śledzenia przejazdu na pewno wzrośnie bezpieczeństwo zawodników, ponieważ służby znajdujące się w Centrum Kierowania Rajdem szybciej mogą otrzymać informacje o ewentualnym nie pojawieniu się załogi w którejkolwiek części odcinka specjalnego. Cieszymy się, że testy przeprowadzone podczas Rajdu Agapit wypadły pomyślnie. Wcześniej sprawdzaliśmy zasięg sieci na całej trasie tegorocznego ORLEN Platinum 65. Rajdu Polski i z tym również nie mieliśmy problemów- powiedział Tomasz Bartoś, dyrektor rajdu.
System ten będzie już drugim tego typu rozwiązaniem stosowanym w Rajdzie Polski. Trzeci rok z rzędu nad bezpieczeństwem w rajdzie będzie jednocześnie czuwał monitoring opracowany przez firmę ISC, ten sam z którego korzystają organizatorzy wszystkich rund mistrzostw świata.
Jednocześnie informujemy, że już w najbliższy czwartek, podczas konferencji prasowej organizatorów ORLEN Platinum 65. Rajdu Polski poznamy szczegóły na temat trasy tegorocznej edycji polskiego klasyka oraz listę zgłoszeń.