Na Rajdzie Polski będzie bezpieczniej

Wielomiesięczne przygotowania do najważniejszej imprezy w krajowym, rajdowym kalendarzu dobiegają końca. Nadszedł czas na ostatnie testy i sprawdziany przed rozpoczęciem ORLEN Platinum 65 Rajdu Polski. Podczas minionego weekendu, na trasie Rajdu Agapit, pod lupę wzięliśmy nowość przygotowaną na tegoroczną edycję imprezy, czyli system śledzenia przejazdu samochodów rajdowych.

Rajd Polski

W tym artykule dowiesz się o:

System został stworzony przy współpracy z operatorem sieci Play. Za pomocą urządzeń GSM, przekazuje on do Centrum Kierowania Rajdem informacje o obecności każdej z załóg na poszczególnych odcinkach specjalnych. Zasada działania jest prosta a sędziowie, poczynając od startu OS, poprzez punkty SOS aż do mety wysyłają informację z numerem załogi, która pojawiła się na danym punkcie. System następnie wprowadza otrzymane dane do stworzonego w tym celu programu, który na monitorze komputera wyświetla informacje o tym, czy załoga bezpiecznie pokonała odcinek specjalny.

-Dzięki systemowi śledzenia przejazdu na pewno wzrośnie bezpieczeństwo zawodników, ponieważ służby znajdujące się w Centrum Kierowania Rajdem szybciej mogą otrzymać informacje o ewentualnym nie pojawieniu się załogi w którejkolwiek części odcinka specjalnego. Cieszymy się, że testy przeprowadzone podczas Rajdu Agapit wypadły pomyślnie. Wcześniej sprawdzaliśmy zasięg sieci na całej trasie tegorocznego ORLEN Platinum 65. Rajdu Polski i z tym również nie mieliśmy problemów- powiedział Tomasz Bartoś, dyrektor rajdu.

System ten będzie już drugim tego typu rozwiązaniem stosowanym w Rajdzie Polski. Trzeci rok z rzędu nad bezpieczeństwem w rajdzie będzie jednocześnie czuwał monitoring opracowany przez firmę ISC, ten sam z którego korzystają organizatorzy wszystkich rund mistrzostw świata.

Jednocześnie informujemy, że już w najbliższy czwartek, podczas konferencji prasowej organizatorów ORLEN Platinum 65. Rajdu Polski poznamy szczegóły na temat trasy tegorocznej edycji polskiego klasyka oraz listę zgłoszeń.

Źródło artykułu: