Kościuszko pierwszym kierowcą testującym R4

Doświadczenie w S2000, precyzja w przekazywaniu informacji i fakt bycia jednym z najszybszych kierowców w stawce PWRC gwarantuje Michałowi Kościuszko funkcję kierowcy testowego RalliArt Itally.

W tym artykule dowiesz się o:

W ciągu kilku najbliższych dni we Włoszech Michał Kościuszko reprezentujący w Mistrzostwach Świata barwy LOTOS Dynamic Rally Team, jako pierwszy na świecie kierowca, będzie testował samochód Mitsubishi Lancer Evo IX i X w pełnej specyfikacji R4.

Decyzja Mitsubishi Motors Japan zapewnia włoskiemu tunerowi RalliArt Italy opracowanie koncepcji i wdrożenie największego sportowego projektu gwarantującego konkurencyjność samochodów Mitsubishi w stawce S2000. Ambitne zadanie jest wynikiem uznania wieloletniej działalności RalliArt Italy na rzecz promocji i rozwoju nowej kategorii samochodów R4 oraz zdobycia dwóch tytułów mistrzowskich w klasyfikacji PWRC. Do tej pory jedynie Armindo Araujo miał możliwość testowania prototypu R4. Michał Kościuszko jest pierwszym kierowcą, który będzie testował Mitsubishi Lancer Evo IX i X w pełnej specyfikacji R4, a jego zadaniem będzie pomoc w rozwoju nowego konceptu japońskich producentów.

- Michał posiada trzy niekwestionowane zalety, które są dla nas ogromnie ważne w rozwoju R4. Jest jednym z najszybszych kierowców w stawce PWRC, ma doświadczenie w prowadzeniu samochodów S2000 i precyzyjnie potrafi określić potrzeby zmian w ustawieniu samochodu. Testy z udziałem Michała pozwolą nam uzyskać wiedzę w zakresie dalszych koniecznych zmian w zakresie zwiększenia konkurencyjności R4 w stosunku do samochodów S2000 - powiedział Bruno de Pianto z RalliArt Itally.

Samochody rajdowe grupy R4 mają być bardziej konkurencyjne niż dotychczasowe N4 i będą porównywalne do aut klasy Super 2000. Główną zaletą w tej kategorii jest możliwość zastosowania lekkich komponentów, które zmniejszają masę samochodu. Dzięki zastosowaniu rozwiązań proponowanych w ramach R4 Mitsubishi Lancer Evo IX i Evo X są lżejsze o 60 kg. Ponadto samochód będzie wyposażony w większe hamulce, a dzięki większej zwężce w układzie dolotowym auto powinno być znacznie szybsze. Szacuje się, że rajdówka klasy R4 względem normalnej N-ki będzie szybsza o 0,6-1 sekundy na kilometrze.

Poza testami R4 Michał Kościuszko będzie również testował Lancera Evo X przygotowując się do swojego pierwszego startu w sezonie 2011. Już 24 marca br. jedyną polską załogę startującą w pełnym cyklu Mistrzostw Świata PWRC będzie można dopingować w Rajdzie Portugalii, w którym zawodnikom LOTOS Dynamic Rally Team przyjdzie się zmierzyć z 17 rywalami.

Źródło artykułu: