Rozwiązane te podobno jest łatwiejsze w obsłudze, niż łopatka na kierownicy. Dodatkowy pedał znajduje się z lewej strony obok hamulca i ma służyć do regulowania tylnego skrzydła. Takie rozwiązanie sprawia, że kiedy Michael Schumacher i Nico Rosberg będą hamować, to ich stopa nie będzie na pedale regulującym tylne skrzydło.
Wygraj "Formuła 2010/2011 - Kronika Ścigania"! ->
Ross Brawn rozumie niektórych kierowców. - Trudno jest to robić jednocześnie - powiedział o używaniu systemu KERS i regulacji tylnego skrzydła. - Nasi kierowcy nie mają z tym jednak problemów - dodał. Szef Mercedesa GP nie wierzy także w strajk kierowców z powodu tych trudności.
Najwięcej problemów z połączeniem jednocześnie tych dwóch funkcji mają kierowcy Red Bulla, Ferrari oraz McLarena. - Sebastian to sprytny chłopak. Skarży się, ponieważ Red Bull ma z pewnością jakieś problemy z tym rozwiązaniem - uważa Gerhard Berger.