Silniki Renault spaliły więcej paliwa

Po Grand Prix Australii okazało się, że silniki w bolidach Red Bull i Lotus Renault GP spaliły o 10 procent paliwa więcej niż zazwyczaj. Dzieje się tak, ponieważ więcej spalin potrzeba na dmuchany dyfuzor.

Andrzej Prochota
Andrzej Prochota

Bardzo popularna stała się dmuchana podłoga. Inżynierowie musieli poświęcić sporo czasu nad budową układu wydechowego, który jest bardzo ważny w tym sezonie. Dzięki dmuchaniu spalin pod podłogą zwiększa się siła docisku. Jednak aby tak się stało, potrzeba większej mocy dostarczanej przez silnik. Dlatego jednostka napędowa musi spalić więcej paliwa.

- W silniku RS27 wskaźnik zużycia po pierwszym Grand Prix był wysoki. Zespoły, który używają jednostki napędowej Renault, spaliły 10 procent więcej paliwa w Australii. Dzięki temu otrzymali więcej spalin, które zostały wykorzystane na dmuchany dyfuzor - oświadczyło Renault.

Przewiduje się, że najwięcej paliwa w F1 spalają silniki Ferrari 056.

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×