Czy ktoś zatrzyma Vettela? - przed GP Malezji

Pierwszy wyścig sezonu bez większych problemów wygrał Sebastian Vettel, rok temu w Malezji też wygrał Niemiec, a drugi był Mark Webber. Zasadne jest więc pytanie - czy na Sepang ktoś zatrzyma mistrza świata i jego zespół?

W tym artykule dowiesz się o:

Vettel w Australii wygrał startując z pole position, przez cały wyścig jego zwycięstwo nie było zagrożone, a przecież w jego bolidzie nie było Systemu Odzyskiwania Energii Kinetycznej. W Malezji KERS będzie już zamontowany w samochodach Red Bulla, a to oznacza dodatkowe konie mechaniczne i kolejne części sekundy urwane na czasie każdego okrążenia. - Mamy wiele informacji o ogumieniu po pierwszym wyścigu i liczymy na to, że nasze samochodu będą jeszcze szybsze w Malezji. Chcę znaleźć się na podium i napić się trochę szampana - zapowiada Mark Webber, który przed rokiem w Malezji był drugi, dwa tygodnie temu w Australii - piąty.

Vettel i Webber na podium wyścigu w ubiegłym roku

Grupa pościgowa za Red Bullami będzie zapewne liczna. Mimo dość przeciętnych testów, na inaugurację szybki był Lewis Hamilton w McLarenie, a Sepang to jeden z jego ulubionych torów. - Myślę, że przed nami kolejny dobry wyścig - powiedział. Apetyt na sukces ma także zawsze groźny Fernando Alonso, zawiedziony nieco po Australii. - Wiemy, że musimy poprawić nasze wyniki. Z drugiej strony jesteśmy świadomi, że nasz ostatni rezultat nie był katastrofą. Będziemy mieli kilka drobnych poprawek na wyścig. Nie będą to znaczące zmiany - przyznał Hiszpan przed weekendem.

Vettel faworytem bukmacherów ->

Wyścig w Malezji powinien dać odpowiedź na kilka nurtujących pytań - czy świetny występ Witalija Pietrowa był "wypadkiem przy pracy" czy zwiastunem świetnej formy Rosjanina i Lotus Renault; w jakiej dyspozycji są Mercedesy i Williamsy, które w Australii nie dojechały do mety; czy znowu szybcy będą kierowcy Saubera - Sergio Perez zajął siódme miejsce, ale później został zdyskwalifikowany za niezgodność bolidu z regulaminem technicznym.

Wyścig w Malezji charakteryzuje się wysokimi temperaturami powietrza i nieprzewidywalną pogodą. - W bolidzie czujemy się jak w piekarniku. Kierowcy muszą być dobrze przygotowani fizycznie do tego wyścigu. Musimy pić dużo płynów przez cały weekend, żeby się nie odwodnić - wyjaśnia Button, który doświadczył też na własnej skórze konsekwencje kapryśnej aury - w 2009 roku będąc kierowcą Brawn GP wygrał dramatyczny, przerwany przez sędziów z powodu ulewy, wyścig.

Ulewny wyścig w sezonie 2009

Nie bez znaczenia będzie również to, jak w wysokich temperaturach będą sprawowały się opony Pirelli. Przedstawiciele włoskiego koncernu przewidują, że degradacja będzie na tyle znaczna, że możemy spodziewać się nawet czterech pit stopów.

Tor Sepang został wybudowany w 14 miesięcy, a pierwsze Grand Prix odbyło się w roku 1999. Obiekt uważany jest za jeden z najnowocześniejszych w kalendarzu. Inauguracyjny wyścig wygrał walczący o mistrzostwo Eddie Irvine (Ferrari). Kierowcy mają do przejechania 56 okrążeń mającego 5,543 km długości toru.

Czytaj również:

Poprzedni zwycięzcy

Okrążenie toru Sepang w symulatorze Red Bull

Kierowcy McLarena przed GP Malezji

Kierowcy Lotus Renault przed GP Malezji

Kierowcy Red Bulla przed GP Malezji

Pirelli przewiduje trzy lub cztery pit stopy w Malezji

Kierowcy Mercedesa przed GP Malezji

Harmonogram weekendu:

Piątek, 8.04

4:00 - 1. trening

8:00 - 2. trening

Sobota, 9.04

7:00 - 3. trening

10:00 - kwalifikacje

Niedziela, 10.04

10:00 - wyścig

Charakterstyczne dla malezyjskiego toru trybuny

Komentarze (0)