- Myślisz F1, myślisz Monako. To właśnie dlatego ten wyścig jest taki wyjątkowy - powiedział Witalij Pietrow przed nadchodzącym weekendem. Jego zespół również nie może doczekać się jazdy po ulicznym torze. Po ubiegłorocznym sukcesie Roberta Kubicy, który w kwalifikacjach zajął drugie miejsce, a w niedzielę stanął na najniższym stopniu podium, Lotus Renault GP liczy na powtórkę z poprzedniego sezonu. Sam Eric Boullier przyznał, że charakterystyka toru odpowiada R31.
Port w Monako zawsze się zapełnia podczas rozgrywania GP
Tradycyjnie kluczowe będą kwalifikacji, ponieważ kierowcom ciężko jest wyprzedzać wolniejsze bolidy w ciasnych uliczkach. Nawet system DRS oraz KERS może nie ułatwić zadania zawodnikom. Jeżeli chodzi o regulowane tylne skrzydło, to nie będzie można go używać w tunelu podczas treningów i kwalifikacji. Taką prośbę wystosowali sami kierowcy, którzy obawiali się o bezpieczeństwo w tym miejscu.
Poprzedni wyścig w Monako przysporzył polskim fanom F1 sporo emocji. Robert Kubica po świetnych kwalifikacjach zajął na starcie miejsce w pierwszym rzędzie. Niestety Polak startował z brudnej części toru i stracił dobrą lokatę na rzecz Sebastiana Vettela. Wyścig wygrał Mark Webber, którego pozycja nie była zagrożona od startu do mety.
Mark Webber z okazałym trofeum w Monako rok temu
Faworytami tegorocznego wyścigu znowu będą Vettel oraz Webber, ponieważ w kwalifikacjach nikt nie może nawiązać walki z Red Bullami. Jednak na ulicach Monako wszystko może się zdarzyć i do walki powinni włączyć się kierowcy McLarena. - To jedno z najważniejszych Grand Prix sezonu. W poprzednim roku dobrze się spisałem i teraz liczę na podobny wynik - powiedział aktualny mistrz świata.
- Wiemy, że to jeden z najbardziej prestiżowych wyścigów w sezonie. W tym roku będzie wiele znaków zapytania, jeżeli chodzi o strategię z oponami. Na tym torze radzę sobie dosyć dobrze i mam stąd dobre wspomnienia jako kierowca wyścigowy. Oczywiście jest to wymagający obiekt uliczny, który wymaga niesamowitej koncentracji i opanowania ze strony kierowcy przez cały weekend - odgraża się Webber.
Grand Prix Monako z pewnością przysporzy nam sporo emocji. Strategia znowu będzie bardzo ważna, a Pirelli zapowiada, że tym razem kierowcy na zmianę opon zjadą tylko dwa razy? Czy będą mieli rację? Przekonamy się w niedzielę.
Kubica w Monako rok temu (wideo) -->
Brawn nie przewiduje nadzwyczajnych wydarzeń w Monako -->
Schumacher przed GP Monako -->
Lotus Renault GP powalczy o wygraną w Monako -->
System DRS zakazany w tunelu -->
Ponieważ tor jest całkowicie wytyczony ulicami Monako, wyjątkowo kierowcy treningi odbywają w czwartek, a piątek jest dla nich dniem wolnym od jazdy.
Harmonogram weekendu
Czwartek, 26 maja
10:00 - 1. trening
14:00 - 2. trening
Sobota, 28 maja
11:00 - 3. trening
14:00 - kwalifikacje
Niedziela, 29 maja
14:00 - wyścig
Kubica na torze w Monako