Prace nad samochodem są już bardzo zaawansowane i jedynie niewielkie uchybienia w dokumentacji wypatrzone przez delegatów FIA podczas niedawnej inspekcji spowodowały przesunięcie momentu uzyskania homologacji. Pierwotny termin 01.07.2008 roku opóźni się prawdopodobnie o miesiąc i z pierwszym dniem sierpnia będzie można już oficjalnie wystawiać samochód w rajdach.
Brytyjska stajnia współpracowała do tej pory z Malezyjskim rządem przy programie Protona Pert’a, będącego odpowiednikiem Mitsubishi Lancera EVO, pod szyldem MEM World Rally Team, którym startował trzykrotny zdobywca tytułu Mistrza Azji i Pacyfiku, malezyjski kierowca Karamjit Singh. Nazwisko zwycięzcy zeszłorocznych Mistrzostw Malezji łączone jest także z testami nowego samochodu, który prawdopodobnie na odcinki specjalne zostanie wypuszczony w drugiej połowie tego roku.
MEM ma nadzieje na oficjalne wsparcie projektu przez malezyjskiego producenta i dzięki temu szybszy rozwój nowej rajdówki. Celem jest przede wszystkim cykl IRC oraz Mistrzostwa Australii oraz Wielkiej Brytanii. W momencie kiedy ukażą się w końcu wiążące decyzje regulaminowe FIA na temat samochodów S2000+ możliwy będzie także rozwój samochodu do tej kategorii i tym samym starty w Mistrzostwach Świata. Jak donosi rallymagazine.de, jest wielce prawdopodobne, że pod maskę nowej konstrukcji trafi silnik przygotowany przez samego Lotusa, który w tej chwili jest własnością malezyjskiej firmy.