- Formuła 1 to sport, w którym ważna jest kreatywność - powiedział Jean-Francois Caubet na łamach niemieckiego magazynu Auto Bild. - Przepisy uległy zmianie, ale pracowaliśmy wspólnie z Red Bullem, który znalazł rozwiązanie, aby zminimalizować stratę osiągów - dodał. W ubiegłym sezonie zespoły mogły wykorzystać spaliny i dmuchać je na dyfuzor. Od tego roku FIA zakazała jednak tego rozwiązania.
Ekipy Formuły 1 pracują jednak nad innymi innowacjami i prawdopodobnie Red Bull Racing zaprojektował specjalny system. - To nie jest to samo co wcześniej, ale ten system może sporo zmienić - zakończył dyrektor zarządzający Renault.
W czasie testów w Jerez można było zauważyć, że bolid RB8 był bardzo przyczepny w szybkich zakrętach. - Wydech jest dziedziną, w której mamy jeszcze kilka pomysłów - zdradził Adrian Newey.
Red Bull eksperymentuje przy wydechu
Dyrektor zarządzający Renault, Jean Francois Cauber przyznał, że zespół Red Bull opracował sprytny sposób, aby poprawić docisk dzięki wykorzystaniu gazów wydechowych.
Źródło artykułu: