Ogółem kierowcy pokonali 3697 okrążeń, czyli 17 207 kilometrów.
Podczas drugiej tegorocznej sesji testowej większość zespołów poczyniło znaczące postępy rozwojowe ze swoimi samochodami na sezon 2012. Sprawdzano, jak auto współpracuje ze wszystkimi rodzajami ogumienia Pirelli na torze, który wszyscy bardzo dobrze znają. Wielu kierowców wykonało także symulację wyścigu, także wykorzystując pełną gamę gładkich opon Pirelli. Dużo pracy wykonano zwłaszcza przy wykorzystaniu ogumienia pośredniego, które zostało nominowane na pierwsze trzy wyścigi (razem z oponami miękkimi na Australię i Chiny oraz twardymi na Malezję).
Czterodniowa sesja na Circuit de Catalunya - obiekcie, na którym odbywa się Grand Prix Hiszpanii - przebiegała przy dość niskich temperaturach o poranku, co utrudniło zespołom zbieranie reprezentatywnych danych. Popołudniami było cieplej i w takich warunkach ogumienie pracowało w optymalnym oknie pracy, dzięki czemu Pirelli wraz z zespołami mogli zgromadzić wartościowe dane i lepiej zrozumieć zachowanie opon. Nie padało, zatem przejściowe ogumienie Cinturato "zielone" i deszczowe Cinturato "niebieskie" nie zostało jeszcze przetestowane.
Fakty z testów:
[list]
Najlepsze czasy w Barcelonie uzyskiwano zarówno na twardych, jak i na miękkich gładkich oponach Pirelli.Broniący mistrzowskiego tytułu Sebastian Vettel uzyskał pierwszego dnia najlepszy czas dla Red Bull Racing, z rezultatem 1:23.265s na twardych oponach P Zero „srebrnych”.Najlepszy czas trzeciego dnia uzyskał Pastor Maldonado z Williamsa, który na supermiękkich oponach P Zero „czerwonych” przejechał jedno okrążenie w 1:22.391s.Ostatniego dnia jazd najlepszy czas uzyskał Kamui Kobayashi z Saubera: 1:22.312s na miękkim ogumieniu P Zero „żółtym”. Jednocześnie był to najlepszy rezultat całej czterodniowej sesji testowej.Najwięcej okrążeń w Barcelonie pokonał także Kobayashi, który przejechał 243 okrążenia (czyli 1131 kilometrów).Najlepszy czas okrążenia podczas zeszłorocznego wyścigu w Barcelonie wynosił 1:26.727s, a czas pole position to 1:20.981s. Biorąc pod uwagę ogromną liczbę parametrów sprawdzanych w nowych samochodach, jest jeszcze za wcześnie na ostateczne wnioski.[/list]
Testy w liczbach:
Łączna liczba opon przywiezionych do Barcelony: 367 kompletów, czyli 1468 opon[list]
w tym supermiękkich: 34 kompletyw tym miękkich: 82 kompletyw tym pośrednich: 110 kompletóww tym twardych: 69 kompletóww tym przejściowych: 36 kompletów[li]w tym deszczowych: 36 kompletów
Łączna liczba wykorzystanych kompletów: 257[/li]
w tym supermiękkich: 16 kompletóww tym miękkich: 81 kompletóww tym pośrednich: 95 kompletóww tym twardych: 65 kompletóww tym przejściowych: 0 kompletów[li]w tym deszczowych: 0 kompletów
Najdłuższe przejazdy:[/li]
22 okrążenia na twardej mieszance20 okrążeń na pośredniej mieszance24 okrążenia na miękkiej mieszance10 okrążeń na supermiękkiej mieszanceNajwyższa/najniższa temperatura powietrza przez cztery dni: 22ºC / 5ºCNajwyższa/najniższa temperatura toru przez cztery dni: 31ºC / 7ºC[/list]