Podczas konferencji prasowej w Pradze Jaroslav Eerny – rzecznik prasowy Skoda Auto potwierdził start Fabii Super 2000 podczas zbliżającego się Barum Rally Zlin ( 22-24 sierpnia 2008). Początkowo podczas Rajdu Bohemii wystawiono prototyp nowej broni czeskiego producenta.
Projekt Fabii Super 2000 został przedstawiony podczas salonu samochodowego w Genewie w 2007 roku. Od tego momentu rozpoczął się proces budowy nowego auta rajdowego i pierwsze testy odbyły się w lutym bieżącego roku.
- Škoda Motorsport współpracowała z departamentem rozwoju technicznego Škoda Auto. Jednym z naszych najważniejszych partnerów jest firma Sportech z Włoch. Bardzo nam pomogli w konsultacjach technicznych. Także AV Engineering ze Zlina pomogła nam bardzo wiele. Silnik Fabii był rozwijany przy współpracy z firmą Oreca z Francji. Elektronika została dostarczona przez Magneti Marelli, a skrzynia biegów to produkt X-Trac. Kontynuujemy także współpracę z producentem amortyzatorów Reiger oraz firmami Heggemann, Pankl i Brembo - powiedział na konferencji prasowej szef Škoda Motorsport, Michal Hrabánek
Na chwilę obecną Skoda dysponuje trzema egzemplarzami Fabii S2000. Na asfaltowych drogach samochód był testowany przede wszystkim przez Jana Kopeckiego i Raimunda Baumschlagera.
- Rama podwozia nie różni się bardzo od tej w samochodzie WRC jednak silnik ma jedynie 1/3 momentu obrotowego w porównaniu do WRC więc trzeba jechać utrzymując odpowiedni poziom obrotów silnika, albo straci się wiele. Jednak w związku z tym, że samochód jest lżejszy to można opóźnić hamowania - powiedział o samochodzie Jan Kopecky.
Na nawierzchniach szutrowych testami i rozwojem samochodu zajmował się fiński kierowca Sebastian Lindholm, a także dwukrotny Mistrz Świata Hiszpan Carlos Sainz.
Testy były ukierunkowane na trwałość takich elementów jak silnik, skrzynia biegów, zawieszenie czy układ przeniesienia napędu. Po tych testach nastąpi produkcja gotowych elementów pod kątem homologowania nowego auta. Przewiduje się, że Fabia uzyska homologację 1 stycznia 2009 roku. Do tego czasu planowane są starty w kilku imprezach właśnie w charakterze zerówki. Oznacza to jednocześnie, że Jan Kopecky, na którym w dużej mierze spoczywa rozwój nowej broni czeskiego producenta, nie będzie startował i walczył z innymi kierowcami International Rally Challange. Jest to pokierowane testami i jednocześnie porównywanie prędkości w stosunku do innych aut Super 2000, a jedyną możliwością do takich testów jest wystawianie niehomologowanej Fabii S2000 jako zerówki i tym samym Jan nie będzie uczestniczył w formalnej rywalizacji.