Honda przed wyścigiem na Monza

Tor Monza jest najstarszym i najszybszym torem w kalendarzu Formuły 1 – zbudowany w 1922 roku, potem kilkukrotnie przebudowywany, w dzisiejszym kształcie jest używany od 1961 roku. Monza to "domowy" tor Ferrari i kibiców zespołu Tifosich.

W tym artykule dowiesz się o:

Monza jest jedynym torem w kalendarzu, który wymaga w ustawieniach tak niskiej siły docisku - mówi Ross Brawn szef Honda F1 Racing Team - dlatego będziemy używać znaczącej liczby specjalnych części aerodynamicznych dla RA108. Minimalizowanie oporu jest priorytetem, by uzyskać maksymalną prędkość 340 km/h na długich prostych i dlatego tylne i przednie skrzydło są znacząco mniejsze niż zwykle. Pojedziemy również bez naszych normalnych skrzydełek na nosie bolidu. Osłona silnika, deflektory i inne części nadwozia zostały przeanalizowane pod kątem ich aerodynamicznej sprawności i zmienione lub zredukowane tam, gdzie było to wymagane.

Tor na Monzy ma szereg stref silnego hamowania, tak więc hamulce będą ciężko obciążone. Jest także dość wyboisty, co w połączeniu z niską siłą docisku, oznacza, że ustawienia zawieszenia muszą być prawidłowe bez kompromisu kosztem zdolności bolidu do przejazdu przez tarki.

Komentarze (0)