Monza jest jedynym torem w kalendarzu, który wymaga w ustawieniach tak niskiej siły docisku - mówi Ross Brawn szef Honda F1 Racing Team - dlatego będziemy używać znaczącej liczby specjalnych części aerodynamicznych dla RA108. Minimalizowanie oporu jest priorytetem, by uzyskać maksymalną prędkość 340 km/h na długich prostych i dlatego tylne i przednie skrzydło są znacząco mniejsze niż zwykle. Pojedziemy również bez naszych normalnych skrzydełek na nosie bolidu. Osłona silnika, deflektory i inne części nadwozia zostały przeanalizowane pod kątem ich aerodynamicznej sprawności i zmienione lub zredukowane tam, gdzie było to wymagane.
Tor na Monzy ma szereg stref silnego hamowania, tak więc hamulce będą ciężko obciążone. Jest także dość wyboisty, co w połączeniu z niską siłą docisku, oznacza, że ustawienia zawieszenia muszą być prawidłowe bez kompromisu kosztem zdolności bolidu do przejazdu przez tarki.