Czwartkowy prolog rozegrany w centrum Kłodzka wygrał Tomasz Sawicki w Peugeocie 206 RC. Identyczny czas zanotował Piotr Sopoliński w Oplu Astrze OPC, a jako trzeci finiszował aktualny lider klasyfikacji, Piotr Jędrusiński. O dużym pechu może natomiast mówić Szymon Kornicki. Kierowca Renault Clio zakończył jazdę już na prologu po awarii auta.
Pierwszy piątkowy odcinek wygrał Piotr Sopoliński, 7,6 sekundy przed Łukaszem Markowskim i 14 sekund przed Pawłem Hankiewiczem. Zwycięzca prologu, Tomasz Sawicki był dopiero szósty i spadł na piąte miejsce w klasyfikacji. Już na pierwszym oesie z trasy wypadł Jarosław Szeja. Dla kierowcy Peugeota 206 RC był to koniec rajdu. Z imprezy wycofał się także Rafał Maliński z powodu awarii Hondy Civic.
Drugi oes, czyli kultowa Spalona zakończył się identycznie jak pierwsza próba. Piotr Sopoliński finiszował z przewagą 6,9 sekundy nad Łukaszem Markowskim, a 10 sekund do lidera stracił Paweł Hankiewicz. Po odcinku liderował Sopoliński, przed Markowskim i Hankiewiczem. Spalona okazała się pechowa dla aktualnego lidera Pucharu PZM, Piotra Jędrusińskiego. Kierowca Hondy Civic wypadł z trasy i był zmuszony wycofać się z rajdu.
Także 14-kilometrowa Biała Woda padła łupem Sopolińskiego, za którym po raz kolejny finiszowali Łukasz Markowski i Paweł Hankiewicz. Drugi ze wspomnianych otrzymał również 10 sekund kary za spóźnienie na Punkt Kontroli Czasu, przez co jego przewaga nad Hankiewiczem stopniała do jedynie 1,8 sekundy. Czwartemu na odcinku Pawłowi Danysowi udało się natomiast przeskoczyć w klasyfikacji bardzo szybkiego Leszka Kapłana, startującego Peugeotem 106.
Rezultaty czwartej próby to powtórka wyników pierwszy odcinków. Zwyciężył Piotr Sopoliński, 5,3 sekundy przed Łukaszem Markowskim i 7,6 sekundy przed Pawłem Hankiewiczem. Po pierwszej pętli rajdu w klasyfikacji Pucharu PZM pewnie liderował Sopoliński, z przewagą już niemal 40 sekund nad Łukaszem Markowskim. Trzeci Paweł Hankiewicz tracił jednak do wicelidera tylko 4 sekundy. Czwarte miejsce w rajdzie zajmował Paweł Danys, a piąte Leszek Kapłan, liderujący w klasie A6. Punktowaną ósemkę zamykali Olaf Malm, Tomasz Sawicki i Michał Pakaszewski.
Podczas drugiej pętli rajdu zaatakował Paweł Hankiewicz. Kierowca Peugeota 206 RC przegrał co prawda oes z Piotrem Sopolińskim, ale wyprzedził Łukasza Markowskiego i zmniejszył stratę do jedynie 0,8 sekundy. Szóstym czasem przypomniał o sobie Szymon Piękoś, awansując tym samym na siódmą lokatę w rajdzie. Łukasz Markowski zrewanżował się Pawłowi Hankiewiczowi na kolejnej próbie, pokonując kierowcę Peugeota 206 RC o sekundę. Oes wygrał jednak Piotr Jędrusiński, potwierdzając, że w trudnych warunkach, panujących w Kotlinie Kłodzkiej czuje się jak ryba w wodzie. Jego przewaga nad Łukaszem Markowskim przekroczyła już bowiem 50 sekund.
Siódmy odcinek specjalny, Biała Woda został odwołany, podobnie jak miało to miejsce wcześniej podczas przejazdu stawki RSMP. Ostatni odcinek rajdu, 9-kilometrowa Szarotka okazał się kluczowy dla klasyfikacji końcowej. Zwyciężył Łukasz Markowski, a 11,3 sekundy przewagi nad trzecim na oesie Hankiewiczem pozwoliło mu zachować drugie miejsce. Drugą lokatę na ostatnim oesie zajął Szymon Piękoś, lecz nie wpłynęło to na jego wynik, i kierowca Peugeota 206 finiszował na siódmym miejscu w rajdzie i trzecim w klasie A6. Dopiero piąty na ostatniej próbie był Piotr Sopoliński, ale wypracowana wcześniej przewaga pozwoliła mu pewnie zwyciężyć.
Ostatecznie Piotr Sopoliński zanotował 35,5 sekundy przewagi nad Łukaszem Markowskim, 48,6 sekundy do lidera stracił Paweł Hankiewicz. Trzej triumfatorzy klasyfikacji generalnej zajęli też całe podium klasy A7. Jako czwarty w "generalce", a także w klasie A7 finiszował Paweł Danys. Piąte miejsce w rajdzie i pierwsze w klasie A6 zajął natomiast Leszek Kapłan. Kierowcy Peugeota 106 nie było jednak dane długo cieszyć się z rewelacyjnego wyniku. Zespół Sędziów Sportowych podjął bowiem decyzję o wykluczeniu z zawodów załogi Kapłan/ Miklaszewski. Powodem tej decyzji była niezgodna z homologacją skrzynia biegów w Peugeocie 106. Na piąte miejsce w rajdzie i pierwsze w klasie A6 awansował więc Olaf Malm. Podium tej klasy uzupełnili także Szymon Piękoś i Michał Rechnio, zdobywcy odpowiednio szóstego i siódmego miejsca w klasyfikacji generalnej.
Punktowaną ósemkę zamknął Marek Kwaśnik, najszybszy w klasie Opla Astry, przed Piotrem Rudzkim i Mariuszem Antonowem. Niemały sukces zanotował Kamil Suma, pierwszy w klasie A0 i trzynasty w klasyfikacji generalnej. Podium wśród A-grupowych Cinquecento i Seicento uzupełnili Grzegorz Warkowski i Jarosław Zawadzki. Najszybszy w klasie N2 był Jacek Polok, przed Robertem Kucharczykiem i Mikołajem Thrunem. Puchar za zwycięstwo w N3 odebrał natomiast Sławomir Kurdyś. Podium klasy zajęli Marcin Stywryszko, Łukasz Gadowski i Teodor Stolarek. Pierwsze miejsce w klasie N0 świętował natomiast Łukasz Ryznar, który pokonał Pawła Skrzywana i Bartosza Rybienika.
Wyniki 18. Rajdu Dolnośląskiego (Puchar PZM):
M | Załoga | Samochód | Czas |
---|---|---|---|
1 | Sopoliński/Borko | Opel Astra | 53:11.7 |
2 | Markowski/Machela | Peugeot 306 | +35.5 |
3 | Hankiewicz/Wierzchowska | Peugeot 206 RC | +48.6 |
4 | Danys/Markiewicz | Honda Civic | +1:50.9 |
5 | Malm/Jurgała | Honda Civic | +3:03.1 |
6 | Piękoś/Dachowski | Peugeot 206 | +3:11.0 |
7 | Rechnio/Bała | Citroen Saxo | +3:53.7 |
8 | Kwaśnik/Buś | Opel Astra | +4:00.9 |
9 | Sławik/Sokołowski | Peugeot 306 | +4:41.1 |
10 | Rudzki/Holdenmayer | Opel Astra | +4:45.3 |