Ogier wygrywa Monte - podium dla Peugeotów

77. Rajd Monte Carlo przeszedł do historii i po raz kolejny okazało się, że kluczem do sukcesu wcale nie jest bycie najszybszym. Monte Carlo pokazało, że najważniejsze jest bycie regularnym i bezbłędnym.

Jacek Mazur
Jacek Mazur

Taka recepta od samego początku imprezy przyświecała zwycięzcy Sebastienowi Ogierowi (Peugeot 207 S2000). Mistrz Świata JWRC jechał bardzo zachowawczo i wygrał po drodze tylko jeden odcinek specjalny, ale dzięki temu, że w przeciwieństwie do rywali ustrzegł się błędów tryumfował w jednej z najsłynniejszych imprez rajdowych świata.

Noc Turini okazała się pechowa dla Toniego Gardemaistera, w którego Punto S2000 defektował alternator pozbawiając Fina niemal pewnej drugiej pozycji. Skorzystał z tego zaliczający już ósmy start w Monako Freddy Loix. "Fast Freddy” wygrał pierwszy przejazd Col de Turini i zainkasował osiem oczek do punktacji IRC. Na podium wskoczył Stephane Sarrazin - kierowca Peugeota mimo dużej straty na czwartym odcinku specjalnym zdołał doprowadzić fabryczną 207-mkę S2000 do trzeciego miejsca po drodze ustanawiając pięć najlepszych czasów.

Tuż za podium rywalizację zakończył Jan Kopecky w nowej Skodzie Fabii S2000. Kopecky wygrał jeden odcinek specjalny, a Juho Haninen w drugiej Fabii do czasu wypadku na konto czeskiego producenta zapisał jeszcze trzy oesowe zwycięstwa, także debiut nowego samochodu można uznać jeśli nie za udany, to przynajmniej za bardzo obiecujący i zdecydowanie można uznać Fabię za bardzo groźnego konkurenta dla Peugeotów czy Fiatów.

Na piątym i szóstym miejscu finiszował zespół Abartha z Giandomenico Basso i Antonem Alenem za kierownicami Grande Punto S2000. Jednak forma obydwóch zawodników pozostawia wiele do życzenia. Z rajdu wypadł prowadzący jedynego wówczas N-grupowego Lancera w pierwszej dziesiątce klasyfikacji generalnej Franz Wittmann i jego rolą zajął się Frederic Romeyer. Tuż za nim w wynikach znalazł się Szwajcar Olivier Burri (Fiat Grande Punto S2000), a kolejne miejsce zajął nie klasyfikowany w IRC Luca Betti w Renault Clio R3, w związku z tym dziewiąta pozycja przypadła Patrickowi Artru w kolejnym Lancerze, a za nim finiszował kolejne Renault Clio R3 z Damienem Dumasem za sterami, ale podobnie jak w przypadku Bettiego jego miejsce w klasyfikacji IRC przypadło kolejnemu zawodnikowi, kobiecie Tobia Cavallini (Fiat Grande Punto S2000).

Wyniki 77th Rallye Automobile Monte Carlo - IRC :

M Kierowca Kraj Samochód Czas
1 Sebastien Ogier Francja Peugeot 4:40:45,7
2 Freddy Loix Belgia Peugeot +1:43,6
3 Stephane Sarrazin Francja Peugeot +2:21,6
4 Jan Kopecky Czechy Skoda +3:17,3
5 Giandomenico Basso Włochy Fiat +4:28,0
6 Anton Alen Finlandia Fiat +10:49,7
7 Frederic Romeyer Francja Lancer +20:30,3
8 Olivier Burri Szwajcaria Fiat +21:23,0
9 Patrcik Artru Francja Mitsubishi +25:50,7
10 Tobia Cavallini Włochy Fiat +28:44,2

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×