Także testy zostały objęte cięciami - tradycyjne dni testowe po niektórych weekendach GP zostały zredukowane do dwóch - na torze Catalunya oraz w Brnie. Wyłącznie kierowcy testowi będą mogli brać w nich udział.
Czekają nas również zmiany techniczne - układy hydrauliczne i elektroniczne wspomagające moment startu, ceramiczne hamulce kompozytowe, elektroniczne systemy zawieszenia zostają z natychmiastowym skutkiem wycofane. W dalszej fazie sezonu podobne cięcia spotkają silniki motocykli.
Dla liczby ośmiu wyścigów, począwszy od GP Czech w Brnie w sierpniu, każdy motocyklista nie będzie mógł wykorzystać do końca sezonu więcej niż pięć jednostek napędowych. Zmiany te zostały opracowane przez producentów w MotoGP i przesłane do ciała rządzącego w MotoGP oraz FIM.
Cięcia budżetowe w MotoGP są wynikiem kryzysu finansowego, który najbardziej dotknął Kawasaki. Zostało ono zmuszone do wycofania się z prowadzenia zespołu w mistrzostwach świata. Szefostwo MotoGP usilnie stara się przekonać Kawasaki, aby w nowym sezonie wystawiło przynajmniej jeden motocykl.