Niespodzianka w Pucharze Polski w Otwocku

Po bardzo udanym debiucie w pierwszej tegorocznej rundzie Rajdowego Pucharu Polski komplet punktów przypadł jadącemu Hondą Type R Mateuszowi Tutaj. Podium dopełnili Rafał Maliński i kolejny debiutant Radosław Kasprzyk.

Zmodyfikowana trasa rajdu już przed startem budziła wiele negatywnych emocji. Nowy w Pucharze odcinek o nazwie Osieck posiadał szutrowy łącznik, który pozostawiał wiele do życzenia jeśli chodzi o stan nawierzchni. Jeszcze przed startem podjęto decyzję o skróceniu odcinka w taki sposób, aby ominąć feralną część próby. Pozwoliło to jedynie na rozegranie pierwszego przejazdu Osiecka – pozostałe dwa zostały odwołane ze względu na przekroczenie dopuszczalnej prędkości maksymalnej i tym samym od drugiej pętli zawodnicy rywalizowali tylko na dwóch odcinkach specjalnych.

Już na pierwszym odcinku – Sobienie Jeziory nieoczekiwanym pierwszym czasem popisał się Mateusz Tutaj w N-kowej Hondzie. Tuż za nim meldował się Rafał Malińśki, a trzecią pozycję dopełnił Marek Kwaśnik w nienajnowszym już Oplu Astra. Na drugim odcinku specjalnym – Wilga najlepszy czas odnotował startujący tylnonapędowym BMW Marek Klementowicz. Tutaj był tym razem czwarty, ale pozostał liderem rajdu. Pierwszy i jedyny przejazd Osiecka przyniósł kolejny sukces Klementowicza, który o dwie sekundy wyprzedził drugiego Tutaja. Na strefę serwisową po pierwszej pętli to mimo wszystko Mateusz Tutaj wjechał jako lider przed Klementowiczem i Rafałem Malińskim.

Druga pętla czyli ponowny przejazd Sobieni i Wilgi nie przyniósł wielkich zmian w czołówce. Na Sobieniach ponownie najszybszy był Tutaj, a na Wildze tryumfował Klementowicz. Po pętli Tutaj utrzymał pozycję lidera, a Klementowicz zamienił się miejscem z Malińskim. Za podium znajdował się Marek Kwaśnik , Maciej Longota (Peugeot 206), a szósta pozycja przypadała rozkręcającemu się z odcinka na odcinek - Radosławowi Kasprzykowi w Citroenie C2.

Na ostatnim przejeździe najszybszy okazał się Maliński, który o 6,3 sek. wyprzedził Tutaja, a Klementowicza pogrzebała awaria i strata ponad trzynastu minut do zwycięzcy odcinka. Na trzeciej pozycji na tym odcinku pokazał się powracający po dłuższej przerwie Przemysław Janik w Hondzie Civic. Ostateczne rozstrzygnięcie wyników miało zapaść na ulicznym pojedynku w Otwocku, który był ostatnim odcinkiem rajdu. Strata Malińskiego do Tutaja przed ostatnim OS-em nie była taka duża, a błąd tego ostatniego na jednym z nawrotów zrobiła nie małą "nerwówkę". Po odcinku sam Mateusz Tutaj myślał, że właśnie tam przegrał rajd, gdyż nie wiedział o karze 10 sekund dla młodszego z klanu Malińskich. Jednak to właśnie debiutujący Mateusz Tutaj zwyciężył o 4,5 sekundy przed Rafałem Malińskim i o 38,7 sek. przed kolejnym debiutantem – Radosławem Kasprzykiem.

W klasyfikacji Gość od początku rywalizacja toczyła się między nieobecnym rok wcześniej Piotrem Maciejewskim (Mitsubishi Lancer Evo 9), a zeszłorocznym zwycięzcą Maciejem Oleksowiczem (Subaru Impreza N12B). Koniec końców po pięciu odcinkowych zwycięstwach to Piotr Maciejewski tryumfował w domowej imprezie. Jak cień za zawodnikami w samochodach czteronapędowych podążał Piotr Jędrusiński w Hondzie Type-R i ostatecznie zajął piątą pozycję wyprzedzając Michała Rechnio (Mistsubishi Lancer Evo VII).

Przed zawodnikami kolejna runda Pucharu Polski w Małopolsce. Rajd Krakowski (23-25.04.2009) będzie podobnie jak rok temu łączoną rundą, bowiem właśnie w Myślenicach sezon rozpoczną zawodnicy rywalizujący w Mistrzostwach Polski.

Wyniki 35 Rajd Warszawski – Rajdowy Puchar Polski

MKierowcaSamochódCzas
1 Mateusz Tutaj Honda Civic 31:46,7
2 Rafał Maliński Honda Civic +4,5
3 Radosław Kasprzyk Citroen C2 +38,7
4 Marek Kwaśnik Opel Astra +39,8
5 Maciej Longota Peugeot 206 +41,0
6 Piotr Marciniak Peugeot 206 +55,5
7 Sebastian Banasik Opel Astra +57,5
8 Michał Kochanowski-Laren Renault Clio +1:01,3
9 Piotr Stryjek Renault Clio +1:06,8
10 Andrzej Czekan Honda Civic +1:09,7

Wyniki 35 Rajd Warszawski – klasa Gość

MKierowcaSamochódCzas
1 Piotr Maciejewski Mitsubishi Lancer 28:24,6
2 Maciej Oleksowicz Subaru Impreza +6,5
3 Grzegorz Bonder Mitsubishi Lancer +56,5
4 Szymon Ruta Subaru Impreza +1:42,2
5 Piotr Jędrusińki Honda Civic +1:59,7
6 Michał Rechnio Mitsubishi Lancer +2:24,0
7 Tomasz Gryc Citroen C2 +3:12,4
8 Grzegorz Grono Citroen C2 +4:29,8
Źródło artykułu: