Zmodyfikowana trasa rajdu już przed startem budziła wiele negatywnych emocji. Nowy w Pucharze odcinek o nazwie Osieck posiadał szutrowy łącznik, który pozostawiał wiele do życzenia jeśli chodzi o stan nawierzchni. Jeszcze przed startem podjęto decyzję o skróceniu odcinka w taki sposób, aby ominąć feralną część próby. Pozwoliło to jedynie na rozegranie pierwszego przejazdu Osiecka – pozostałe dwa zostały odwołane ze względu na przekroczenie dopuszczalnej prędkości maksymalnej i tym samym od drugiej pętli zawodnicy rywalizowali tylko na dwóch odcinkach specjalnych.
Już na pierwszym odcinku – Sobienie Jeziory nieoczekiwanym pierwszym czasem popisał się Mateusz Tutaj w N-kowej Hondzie. Tuż za nim meldował się Rafał Malińśki, a trzecią pozycję dopełnił Marek Kwaśnik w nienajnowszym już Oplu Astra. Na drugim odcinku specjalnym – Wilga najlepszy czas odnotował startujący tylnonapędowym BMW Marek Klementowicz. Tutaj był tym razem czwarty, ale pozostał liderem rajdu. Pierwszy i jedyny przejazd Osiecka przyniósł kolejny sukces Klementowicza, który o dwie sekundy wyprzedził drugiego Tutaja. Na strefę serwisową po pierwszej pętli to mimo wszystko Mateusz Tutaj wjechał jako lider przed Klementowiczem i Rafałem Malińskim.
Druga pętla czyli ponowny przejazd Sobieni i Wilgi nie przyniósł wielkich zmian w czołówce. Na Sobieniach ponownie najszybszy był Tutaj, a na Wildze tryumfował Klementowicz. Po pętli Tutaj utrzymał pozycję lidera, a Klementowicz zamienił się miejscem z Malińskim. Za podium znajdował się Marek Kwaśnik , Maciej Longota (Peugeot 206), a szósta pozycja przypadała rozkręcającemu się z odcinka na odcinek - Radosławowi Kasprzykowi w Citroenie C2.
Na ostatnim przejeździe najszybszy okazał się Maliński, który o 6,3 sek. wyprzedził Tutaja, a Klementowicza pogrzebała awaria i strata ponad trzynastu minut do zwycięzcy odcinka. Na trzeciej pozycji na tym odcinku pokazał się powracający po dłuższej przerwie Przemysław Janik w Hondzie Civic. Ostateczne rozstrzygnięcie wyników miało zapaść na ulicznym pojedynku w Otwocku, który był ostatnim odcinkiem rajdu. Strata Malińskiego do Tutaja przed ostatnim OS-em nie była taka duża, a błąd tego ostatniego na jednym z nawrotów zrobiła nie małą "nerwówkę". Po odcinku sam Mateusz Tutaj myślał, że właśnie tam przegrał rajd, gdyż nie wiedział o karze 10 sekund dla młodszego z klanu Malińskich. Jednak to właśnie debiutujący Mateusz Tutaj zwyciężył o 4,5 sekundy przed Rafałem Malińskim i o 38,7 sek. przed kolejnym debiutantem – Radosławem Kasprzykiem.
W klasyfikacji Gość od początku rywalizacja toczyła się między nieobecnym rok wcześniej Piotrem Maciejewskim (Mitsubishi Lancer Evo 9), a zeszłorocznym zwycięzcą Maciejem Oleksowiczem (Subaru Impreza N12B). Koniec końców po pięciu odcinkowych zwycięstwach to Piotr Maciejewski tryumfował w domowej imprezie. Jak cień za zawodnikami w samochodach czteronapędowych podążał Piotr Jędrusiński w Hondzie Type-R i ostatecznie zajął piątą pozycję wyprzedzając Michała Rechnio (Mistsubishi Lancer Evo VII).
Przed zawodnikami kolejna runda Pucharu Polski w Małopolsce. Rajd Krakowski (23-25.04.2009) będzie podobnie jak rok temu łączoną rundą, bowiem właśnie w Myślenicach sezon rozpoczną zawodnicy rywalizujący w Mistrzostwach Polski.
Wyniki 35 Rajd Warszawski – Rajdowy Puchar Polski
M | Kierowca | Samochód | Czas |
---|---|---|---|
1 | Mateusz Tutaj | Honda Civic | 31:46,7 |
2 | Rafał Maliński | Honda Civic | +4,5 |
3 | Radosław Kasprzyk | Citroen C2 | +38,7 |
4 | Marek Kwaśnik | Opel Astra | +39,8 |
5 | Maciej Longota | Peugeot 206 | +41,0 |
6 | Piotr Marciniak | Peugeot 206 | +55,5 |
7 | Sebastian Banasik | Opel Astra | +57,5 |
8 | Michał Kochanowski-Laren | Renault Clio | +1:01,3 |
9 | Piotr Stryjek | Renault Clio | +1:06,8 |
10 | Andrzej Czekan | Honda Civic | +1:09,7 |
Wyniki 35 Rajd Warszawski – klasa Gość
M | Kierowca | Samochód | Czas |
---|---|---|---|
1 | Piotr Maciejewski | Mitsubishi Lancer | 28:24,6 |
2 | Maciej Oleksowicz | Subaru Impreza | +6,5 |
3 | Grzegorz Bonder | Mitsubishi Lancer | +56,5 |
4 | Szymon Ruta | Subaru Impreza | +1:42,2 |
5 | Piotr Jędrusińki | Honda Civic | +1:59,7 |
6 | Michał Rechnio | Mitsubishi Lancer | +2:24,0 |
7 | Tomasz Gryc | Citroen C2 | +3:12,4 |
8 | Grzegorz Grono | Citroen C2 | +4:29,8 |