- Zgodnie z oczekiwaniami znajomość toru i perfekcyjne przygotowanie samochodu pozwoliło nam zniwelować przewagę sprzętową Audi. Najważniejsze w tej chwili to dobry wynik w kwalifikacjach, ponieważ różnica między Lamborghini, a Audi, Fordem i Chevroletem jest znaczna, co nie pozwala nam na wyprzedzanie na prostych. Mniejsza masa Gallardo pozwala nam jednak na późniejsze hamowanie i szybsze pokonywanie zakrętów, ale skorzystać z tego można tylko kiedy jedzie się z przodu - powiedział po treningach Kuba Giermaziak.
Pierwszą sesję treningową przerwano na 15 minut przed końcem z powodu rozlanego oleju. Przez cały czas trwania sesji załoga Giermaziak - Kechele kręciła najlepsze czasy. - Na dohamowaniu do ostatniego zakrętu była plama oleju. Niestety zbyt późno ją zauważyłem i wylądowałem na trawie. Na szczęście obyło się bez uszkodzeń - dodał Giermaziak.
Drugą serię Kuba rozpoczął na używanych oponach i uzyskiwał czasy na poziomie 2-4 miejsca. Gdy w Lamborghini założono świeży komplet, a za kierownicą usiadł Kechele, załoga ARGO Racing ponownie pojawiła się na czele klasyfikacji. - To był dobry trening dla nas. Próbowaliśmy ustawienia dla nowych i używanych opon, które działają tak, jak założyliśmy. Liczymy na dobry wynik w wyścigach ponieważ różnica między Kubą, a mną jest naprawdę niewielka - dodał Kechele.
W niedzielę o 9:50 rozpoczną się kwalifikacje. Pierwszy wyścig zaplanowany jest na niedzielę na godz. 14. Drugi odbędzie się o 13 w poniedziałek.
Sponsorem startów Kuby Giermaziaka w sezonie 2009 jest firma Netbox oferująca kompleksową obsługę poligraficzną.
Czołówka 1. treningu
M | Załoga | Kraj | Samochód | Czas |
---|---|---|---|---|
1 | Kechele/Giermaziak | Niemcy/Polska | Lamborghini | 1:30,789 |
2 | Bergmeister/Schmickler | Niemcy/Niemcy | Porsche | +0,130 |
3 | Moser/Ouzen | Szwajcaria/Dania | Audi | +1,205 |
4 | Abt/Williams | Niemcy/RPA | Audi | +1,220 |
5 | Armindo/Cesar | Francja/Portugalia | Audi | +1,567 |
Czołówka 2. treningu
M | Załoga | Kraj | Samochód | Czas |
---|---|---|---|---|
1 | Kechele/Giermaziak | Niemcy/Polska | Lamborghini | 1:30,208 |
2 | Abt/Williams | Niemcy/RPA | Audi | +0,152 |
3 | Lechner Jr/Nygaard | Austria/Dania | Ford | +0,690 |
4 | Armindo/Cesar | Francja/Portugalia | Audi | +0,742 |
5 | Hennerici/Ludwig | Niemcy/Niemcy | Corvette | +0,757 |