W poniedziałkowym wyścigu pierwszy za kierownicą usiadł Frank Kechele. Po starcie wszystko toczyło się zgodnie z planem - Frank spokojnie jako lider wjechał w pierwszy zakręt. Szybko jednak okazało się, że żółte Lamborghini nie spisuje się najlepiej, a Kechele zamiast uciekać rywalom, musiał skupić się na obronie pierwszego miejsca.
- Samochód był mocno podsterowny, przez co musiałem jechać nieco wolniej na zakrętach, niż zwykle. Hennerici na każdej prostej mocno zbliżał się do mnie. Starałem się później hamować, ale niewiele to pomogło - powiedział po wyścigu Kechele.
Po 17 minutach Kechele musiał uznać wyższość Corvette z nr 17 (Hennerici/Ludwig), co gorsze do Franka szybko zbliżali się kolejni kierowcy, jednak Niemiec skutecznie bronił się przed atakami Walter Lechnera. Niestety zmiana kierowców w ARGO Racing nie była perfekcyjna i załoga straciła 3. pozycję. Kuba Giermaziak jednak nie odpuszczał i mocno naciskał Christophera Nygaarda, co przyniosło efekt już na pierwszym okrążeniu po wyjeździe z boksu. Duńczyk obrócił się na drugim zakręcie, a Kuba awansował na 4. miejsce. Dwa okrążenia później błąd popełnił jadący na 3. pozycji Shane Williams, który stracił panowanie nad swoim R8 i obrócił się na wyjściu z ostatniego zakrętu, dzięki czemu Kuba awansował na 3. pozycję. Do końca wyścigu polskiego kierowcę cały czas wściekle gonił Nygaard. Giermaziak jednak kontrolował sytuacje pozwalając zbliżyć się Duńczykowi, ale nie dał się wyprzedzić dowożąc do mety miejsce na podium. Wyścig wygrała, podobnie jak w niedzielę, para Hennerici/Ludwig. Drugie miejsca zajęli Bergmeister/Schmickler, którzy także w pierwszym wyścigu stanęli na drugim stopniu podium.
- Mechanicy wykonali świetną robotę. Naprawiali nasz samochód do pierwszej w nocy, ale dzięki temu mogliśmy dzisiaj wystartować w pełni sprawnym samochodem - powiedział Giermaziak. - Byłem dzisiaj pod dużą presją, którą chyba przede wszystkim sam sobie narzuciłem, bo w zespole nikt nie miał pretensji o wczorajszy wypadek. Chciałem jednak udowodnić, że stać mnie na szybką i równą jazdę w wyścigu. Udało mi się to, z czego jestem bardzo zadowolony tym bardziej, że nasze Lambo nie prowadziło się najlepiej. Na około 5-6 okrążeń do końca ciśnienie w oponach mocno wzrosło i musiałem bardzo uważać na szybkich zakrętach. Jeszcze raz chciałbym podziękować mechanikom za szybkie odbudowanie auta - zakończył szczęśliwy Kuba.
- Wszystko dobrze się dla nas skończyło. Ten wynik jest dla nas nagrodą za pracę, jaką wykonaliśmy podczas całego weekendu. Teraz musimy trochę popracować nad naszym samochodem, żeby w Assen wszystko było perfekcyjne, ponieważ jeszcze nie wiemy, czy wystartujemy Lamborghini, czy Audi - podsumował Herbert Lambert, właściciel zespołu ARGO Racing.
Kolejna runda ADAC GT Masters już w drugi weekend maja w holenderskim Assen. Udział w tych zawodach to także spore wyzwanie logistyczne dla Kuby, gdyż w piątek, kiedy w Assen będą odbywały się treningi, nasz kierowca będzie pisał egzamin dojrzałości z geografii.
Sponsorem startów Kuby Giermaziaka w sezonie 2009 jest firma Netbox oferująca kompleksową obsługę poligraficzną.
Wyniki 2. wyścigu (39 okrążeń)
M | Załoga | Kraj | Samochód | Czas |
---|---|---|---|---|
1 | Hennerici/Ludwig | Niemcy/Niemcy | Corvette Z06.R | 1:01,13,485 |
2 | Bergmeister/Schmickler | Niemcy/Niemcy | Porsche 997 | +17,025 |
3 | Kechele/Giermaziak | Niemcy/Polska | Lamborghini Gallardo | +28,107 |
4 | Lechner Jr/Nygaard | Austria/Dania | Ford GT | +29,250 |
5 | Moser/Ouzen | Szwajcaria/Dania | Audi R8 LMS | +33,254 |
6 | Campanico/Armindo | Portugalia/Francja | Audi R8 LMS | +40,201 |
7 | Sorlie/Leipert | Norwegia/Niemcy | Ascari KZ1R | +1:08,267 |
8 | Konstantinou/Häring | Grecja/Niemcy | Porsche 997 | +1:08,569 |
9 | Jäger/Kremer | Niemcy/Niemcy | Ferrari 430 | +1:12,842 |
10 | Hohenadel/Seiler | Niemcy/Niemcy | Corvette Z06.R | +1:29,430 |
11 | Melkus/Stuck | Niemcy/Austria | Porsche 997 | +1 okr. |
12 | Gindorf/Kräling | Niemcy/Niemcy | Ford GT | +1 okr. |
13 | Hauser/Gerling | Szwajcaria/Szwajcaria | Corvette Z06.R | +2 okr. |
14 | Yamamoto/Mayer | Japonia/Niemcy | Audi R8 LMS | +3 okr. |
Nie ukończyli: | ||||
- | Abt/Williams | Niemcy/RPA | Audi R8 LMS | na 28 okr. |
- | Lauck/Raja | Niemcy/Niemcy | Lamborghini Gallardo | na 26 okr. |
- | Knop/Matzke | Niemcy/Czechy | Ascari KZ1R | na 17 okr. |
Klasyfikacja kierowców po 2. wyścigu
M | Kierowca | Kraj | Pkt. |
---|---|---|---|
1 | Marc Hennerici | Niemcy | 20 |
- | Luca Ludwig | Niemcy | 20 |
2 | Tim Bergmeister | Niemcy | 16 |
- | Frank Schmickler | Niemcy | 16 |
3 | Henri Moser | Szwajcaria | 9 |
- | Walter Lechner jr. | Austria | 9 |
- | Michael Outzen | Dania | 9 |
- | Christoffer Nygaard | Dania | 9 |
4 | Christian Hohenadel | Niemcy | 6 |
- | Nicolas Armindo | Francja | 6 |
- | Kuba Giermaziak | Polska | 6 |
- | Frank Kechele | Niemcy | 6 |
- | Toni Seiler | Szwajcaria | 6 |
- | Cesar Campanico | Portugalia | 6 |
5 | Marcel Leipert | Niemcy | 2 |
- | Christian Abt | Niemcy | 2 |
- | Stian Sörlie | Norwegia | 2 |
- | Shane Williams | RPA | 2 |
6 | Thomas Jäger | Niemcy | 1 |
- | Freddy Kremer | Niemcy | 1 |
- | Dimitrios Konstantinou | Grecja | 1 |
- | Jürgen Häring | Niemcy | 1 |
Klasyfikacja zespołów po 2. wyścigu
M | Zespół | Kraj | Pkt. |
---|---|---|---|
1 | Callaway Competition | Niemcy | 20 |
2 | Mühlner Motorsport | Belgia | 16 |
3 | Phoenix Racing | Niemcy | 10 |
- | Fischer Racing | Niemcy | 10 |
4 | Team Rosberg | Niemcy | 7 |
5 | ARGO Racing | Belgia | 6 |
6 | Abt Sportsline | Niemcy | 3 |
- | G2-Racing | Szwajcaria | 3 |
7 | rhino`s Leipert Motorsport | Niemcy | 2 |
8 | Matech GT Racing | Szwajcaria | 1 |