- Cieszę się, że w końcu wracamy do Europy po czterech zamorskich wyścigach. Wszystkie zespoły testowały w Barcelonie, więc spodziewam się, że walka będzie zacięta jeszcze bardziej niż dotychczas. Przywieziemy nowy pakiet aero i mam nadzieję, że znacząco poprawimy nasze osiągi. Naszym celem jest zmniejszenie starty do najlepszych zespołów - zapowiedział Robert Kubica.
- Tor jest wymagający, ale przyjemnie się na nim jeździ. Są wolne i szybkie zakręty, ale i nawrót, który wymaga ostrego hamowania. Wszyscy kierowcy zrobili tutaj wiele testowych kilometrów, więc myślę, że możemy jeździć na tym torze z zamkniętymi oczami - dodał Polak, który w poprzednim sezonie na tym obiekcie zajął 4. miejsce.
- Doskonale znamy ten tor, bo wiele tutaj testowaliśmy. Byłem tutaj wiele razy, w poprzednim roku testowaliśmy 16 dni, w tym w marcu jeździliśmy tylko cztery, po dwa na każdego kierowcy… i więcej nie będzie. Barcelona to zdradliwy tor, ponieważ stawia różne wymagania i jest bardzo wrażliwy na zmianę temperatury. Jeżeli zmieni się wiatr, temperatura czy poziom przyczepności, to ustawienia, które minutę temu były dobre, nagle stają się błędne - wyjaśnił Nick Heidfeld, dziewiąty w sezonie 2008.
- Jak wszyscy w zespole pokładam nadzieję w nowym pakiecie aero. Ekipa włożyła ogrom pracy starając się zmniejszyć stratę do liderów. Mam nadzieję, że zaprezentujemy się lepiej, niż nasi rywale, ale trudno cokolwiek przewidzieć, bo wszyscy przywiozą w jakimś stopniu zmodyfikowane bolidy - dodał niemiecki kierowca.
- Po czterech wyścigach poza Europą, wyścig w Barcelonie oznacza start europejskiej części sezonu. Jest to swego rodzaju drugi początek mistrzostw świata. W tym roku BMW Sauber przykłada większą wagę, niż zwykle, ponieważ nie możemy być usatysfakcjonowani pierwszymi czterema wyścigami. Po udanych testach zimą, wszyscy w zespole przewidywali nieco inny początek. Samochód nie był jednak dość szybki i zdobyliśmy tylko jedno podium - powiedział Mario Theissen, szef BMW Sauber.
- Podchodzimy jednak do tego wyzwania pozytywnie. W Monachium i Hinwil ciężko pracujemy nad powrotem do naszej poprzedniej formy. W Barcelonie pojawimy się z mocno rozbudowanym pakietem aero. Pracujemy także nad kolejnymi usprawnieniami, które zostaną wprowadzone w kolejnych wyścigach - zapowiedział.