37. Rajd Elmot: Kajetanowicz pogodził S2000!

Zdjęcie okładkowe artykułu:
zdjęcie autora artykułu

Długo oczekiwany przez wszystkich Rajd Elmot rozpoczął rywalizację na trasach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Na inauguracyjnej rundzie RSMP po raz pierwszy zastosowano nowy zapis regulaminowy związany z punktacją mistrzostw.

Podczas tegorocznych eliminacji RSMP punkty będą bowiem przydzielane oddzielnie za każdy etap rajdu. Punktowane jest 10 pierwszych miejsc, według klucza 15-12-10-8-6-5-4-3-2-1. Dodatkowo triumfator klasyfikacji generalnej otrzymuje bonus w wysokości 5 punktów, a czterej kolejni zawodnicy odpowiednio 4, 3, 2 i 1 punkt. Podczas jednej rundy RSMP można więc zdobyć aż 35 punktów.

Pierwszy piątkowy odcinek specjalny, Witoszów wygrał Leszek Kuzaj. Oesowe podium uzupełnili Michał Sołowow, który stracił do Kuzaja 3,4 sekundy oraz Tomasz Kuchar, wolniejszy od Kuzaja o 4,1 sekundy. Oes Michałkowa także padł łupem Kuzaja, który wyprzedził Sołowowa o 7 sekund. Na oesowe podium zdołał się wbić Kajetan Kajetanowicz, tracąc do Sołowowa tylko pół sekundy. Trzecie w pętli Kamionki wygrał Kuchar, 1,7 sekundy przed Tomaszem Czopikiem i 3 sekundy przed Sołowowem. Kuzaj był dopiero ósmy, ale po pierwszej pętli to właśnie on liderował stawce, wyprzedzając Kuchara o 0,8 sekundy. 2,4 sekundy do lidera tracił trzeci Sołowow, a pierwsza piątka mieściła się w niespełna ośmiu sekundach.

Drugi przejazd Witoszowa wygrał Kuzaj, pokonując o 1,5 sekundy Kajetanowicza i o kolejne 0,4 sekundy Sołowowa. Michałkowa przyniosła natomiast zmianę lidera. Po skoku na hopie Kuzaj wypadł z drogi i zanim na nią powrócił uciekło sporo czasu. Załodze Kuzaj/Hundla nie pozostało nic innego, jak tylko skorzystać z SupeRally. Liderem rajdu został Kajetanowicz, najszybszy na oesie, 3,7 sekundy przed Bouffierem i 11,6 sekundy przed Oleksowiczem. Pierwsze miejsce Kajetanowicza wydawało się niezagrożone, wszak drugi Kuchar tracił do niego już 10,5 sekundy.

Reprezentant Peugeot Sport Polska dał jednak z siebie wszystko na oesie Kamionki, a kapeć Kajetanowicza pozwolił mu wygrać pierwszy etap Rajdu Elmot i zainkasować 15 punktów. Drugie miejsce podczas piątkowego etapu i 12 "oczek" przypadło więc Kajetanowiczowi, który stracił do Kuchara 1,4 sekundy. 10 punktów za trzecie miejsce zainkasował Tomasz Czopik, który na ostatnim piątkowym oesie wyprzedził Sołowowa. Jako piąty finiszował Maciej Oleksowicz, a dopiero szósty był aktualny mistrz Polski, Bryan Bouffier, jadący N-grupowym Mitsubishi Lancerem. Czołową dziesiątkę zamknęli Radosław Typa, Marcin Dobrowolski, Jan Chmielewski i Robert Kujawski.

Sobotni etap Rajdu Elmot rozpoczął 6-kilometrowy oes Złoty Las. Wygrał go Tomasz Kuchar, 4,5 sekundy przed Bouffierem i 4,8 sekundy przed Kuzajem. 8,4-kilometrowy Rościszów padł łupem Sołowowa. Ponownie drugi był Bouffier, a oesowe podium uzupełnił Michał Bębenek. Kończący pierwszą sobotnią pętlę Sokolec również wygrał Sołowow, 2 sekundy przed Kuzajem i 4,2 sekundy przed Kajetanowiczem. Trzecia pozycja pozwoliła jednak kierowcy Subaru prowadzić w rajdzie, zaledwie 0,1 sekundy przed Tomaszem Kucharem. Trzeci Sołowow tracił do Kajetanowicza już 21,8 sekundy. W klasyfikacji drugiego etapu liderował Sołowow, 3,5 sekundy przed Bouffierem i 3,8 sekundy przed Kajetanowiczem.

Drugi przejazd Złotego Lasu wygrał Kuzaj, niespełna dwie sekundy przed Bouffierem i 2,6 sekundy przed Sołowowem. Oes Rościszów padł łupem Bouffiera, który zdecydowanie przyspieszył podczas drugiego etapu rajdu. Oesowe podium uzupełnili kierowcy dwóch Peugeotów 207 S2000, Tomasz Kuchar i Michał Sołowow. 9-kilometrowy Sokolec wygrał Kuzaj, 1,7 sekundy przed Kajetanowiczem i 2,1 sekundy przed Bouffierem. Po drugiej sobotniej pętli prowadzenie w rajdzie odzyskał Kuchar. Drugi Kajetanowicz tracił do niego tylko 2,5 sekundy, ale trzeci Sołowow już ponad 20 sekund. W klasyfikacji sobotniego etapu liderował Bouffier, 1,5 sekundy przed Sołowowem i 7,1 sekundy przed Kucharem.

Trzynasty odcinek specjalny okazał się szczęśliwy dla Kajetana Kajetanowicza. Falstart Kuchara pozwolił mu objąć pozycję lidera, z 10,5-sekundową przewagą nad kierowcą Peugeota. Oes wygrał Kuzaj, 1,8 sekundy przed Kajetanowiczem i 2,9 sekundy przed Bouffierem. Oes Rościszów padł łupem Michała Sołowowa. Drugi, ze stratą niespełna sekundy był Bouffier, a trzeci Kuzaj. Ostatni oes rajdu, 9-kilometrowy Sokolec wygrał Kuzaj. Drugi na odcinku Kajetanowicz przypieczętował zwycięstwo w rajdzie. Bouffier, który osiągnął na oesie taki sam czas jak popularny Kajto mógł się cieszyć ze zwycięstwa podczas drugiego etapu Rajdu Elmot. Podium podczas sobotniego etapu uzupełnili Sołowow i Kuzaj, który na ostatnim oesie wyprzedził Kajetanowicza. Piąty podczas sobotniego etapu był Kuchar, a jako szósty finiszował Bębenek. Czołową dziesiątkę zamknęli Tomasz Czopik, Radosław Typa, Maciej Oleksowicz i Kamil Butruk.

W klasyfikacji generalnej Rajdu Elmot triumfował Kajetan Kajetanowicz, pilotowany przez Jacka Rathe. Reprezentanci Subaru Poland Rally Team pokonali duet Peugeot Sport Polska, Tomasza Kuchara i Daniela Dymurskiego o 14,8 sekundy. Podium uzupełnili Michał Sołowow i Maciej Baran, którzy stracili do zwycięzcy 21,7 sekundy. Jako czwarty finiszowali zwycięzcy drugiego etapu, Bryan Bouffier i Xavier Panseri. Piątą lokatę zajęli Tomasz Czopik i Magda Lukas, a szóstą Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski. Punktowaną dziesiątkę uzupełnili Radosław Typa i Ryszard Ciupka, Leszek Kuzaj i Robert Hundla, Kamil Butruk i Maciej Wilk i Marcin i Michał Dobrowolscy, najszybsi w Citroen Racing Trophy. Drugie miejsce w tym cyklu zajęli Ariel Piotrowski i Anna Wódkiewicz, a najniższy stopień podium przypadł Tomaszowi Grycowi i Krzysztofowi Zubikowi. W klasie A7 triumfowała załoga Kujawski/Rzemień, która pokonała duety Jędrusiński/Maciuszek i Kuc/Ślusarczyk.

Wyniki 37. Rajdu Elmot-Krause:

1. Kajetan Kajetanowicz/Jacek Rathe (Subaru Impreza N15) 1:25.31,3

2. Tomasz Kuchar/Daniel Dymurski (Peugeot 207 S2000) +14,8

3. Michał Sołowow/Maciej Baran (Peugeot 207 S2000) +21,7

4. Bryan Bouffier/Xavier Panseri (Mitsubishi Lancer Evo IX) +33,3

5. Tomasz Czopik/Magda Lukas (Mitsubishi Lancer Evo IX) +1.09,8

6. Maciej Oleksowicz/Andrzej Obrębowski (Peugeot 207 S2000) +1.21,5

7. Radosław Typa/Ryszard Ciupka (Mitsubishi Lancer Evo X) +1.42,0

8. Leszek Kuzaj/Robert Hundla (Peugeot 207 S2000) +5.51,7

9. Kamil Butruk/Maciej Wilk (Mitsubishi Lancer Evo IX) +7:12,3

10. Marcin Dobrowolski/Michał Dobrowolski (Citroen C2 R2 Max) +7:19,2

Źródło artykułu:
Komentarze (0)