Przypomnijmy, że zespoły nie zgodziły się na dwutorowy rozwój Formuły 1 w sezonie 2010 - ograniczenia technologiczne przy nielimitowanym budżecie oraz większa wolność techniczna, ale przy budżecie zespołów wynoszącym max 40 mln funtów. Obecnie startujące w F1 ekipy zagroziły wycofaniem się z rozgrywek, jeżeli takie przepisy zostaną utrzymane.
Niemal w ostatniej chwili Zrzeszenie Zespołów Formuły 1 zaproponowało kompromisowe rozwiązanie - stopniowe dochodzenie do limitu budżetu, który w 2010 roku będzie miał wynosić 100 mln euro, a rok później 45 mln. Jednocześnie nowe zespoły w F1 mają otrzymać pomoc techniczną przy projektowaniu samochodów i zakupie części.
W piątek, w ostatnim dniu składania aplikacji, złożyło je dziewięć obecnych zespołów (Williams zrobił już to wcześniej), ale w dokumentach znalazły się dwa zastrzeżenia - do 12 czerwca (dzień publikacji listy startowej na sezon 2010) musi zostać podpisane nowe porozumienie Concorde oraz FIA musi zatwierdzić nowy regulamin techniczny, w którym będą identyczne przepisy dla wszystkich zespołów.
Oprócz 10 obecnych ekip, aplikacje do FIA wysłało również sześć nowych zespołów: Campos Meta 1, Litespeed, Lola, MarchF1, Prodrive, Team US F1.
Ostateczna lista zespołów, które wystartują w sezonie 2010 zostanie opublikowana 12 czerwca.