Pierwszy raz fabryczna Impreza wyjechała na testy jeszcze w poprzednim roku, aby jak najszybciej poprawić koordynację, ustawienia, dojrzeć kilka ważnych niuansów, które w sezonie mogą okazać się decydujące o wyniku całego zespołu. Szefowie teamu nie chcą tracić czasu i dystansu do konkurencji, która w zakończonym sezonie pokazała swoją wyższość nad Subaru, które nie zmieściło się nawet na podium klasyfikacji generalnej konstruktorów.
Mimo usilnych starań nowe WRC nie pojawi się w rozgrywkach Mistrzostw Świata od początku roku. Aby nowa Impreza była dobrze przygotowana potrzebne są jeszcze setki kilometrów testowych. Prawdopodobnie debiut nowej generacji Subaru WRC nastąpi w kwietniu, jednak i to nie jest pewne.
- Jesteśmy zadowoleni mogąc patrzeć na nową Imprezę w trakcie testów, których wyniki są jak na razie zadowalające - powiedział Richard Taylor, szef Subaru World Rally Team. -Jeszcze za wcześnie, aby mówić kiedy zobaczymy ją na oesach w konkurencyjnych ustawieniach.
- Potrzebujemy jeszcze sporo testów, aby podjąć ostateczną decyzję o startach. Wtedy będziemy musieli się skupić na startach i osiąganych wynikach - stwierdzi Taylor.
Jednocześnie okazało się, że jeden z trójki fabrycznych kierowców Subaru sezonu 2007 Xevi Pons nie został zgłoszony do rajdu Monte Carlo jako kierowca fabryczny, co może oznaczać, że Hiszpan nie wróci do Subaru jako trzeci kierowca. Przyczyną tej decyzji władz zespołu jest brak wyników na koncie Ponsa, który w tym sezonie ani razu nie znalazł się na podium w cyklu Mistrzostw Świata.