Dla kogo nowy świat? - prasa przed finałem mistrzostw świata

Kolonialna przeszłość, bitwy morskie, piraci, wojny religijne, rywalizacja dynastii - pięć wieków historii stosunków hiszpańsko-holenderskich przypomina w niedzielnych wydaniach prasa na całym świecie.

W tym artykule dowiesz się o:

Dziś umieścimy gwiazdkę na naszej koszulce - wyraża wolę "Marca", największa gazeta sportowa w Hiszpanii. Cytowani są Del Bosque (Wolałbym przeżyć ten mecz jako zawodnik) oraz premier rządu Zapatero (Chciałbym jutro przeczytać na pierwszej stronie "Mistrzowie świata!!!").

Madrycki dziennik "As" zachęca drużynę na pierwszej stronie Możecie!. Hiszpania ma w was ufność - głosi nagłówek przy winiecie. Mistrzowie tak albo tak. Kadra, z filozofią gry Barcelony, to najlepsza w dziejach generacja zawodników hiszpańskich - pisze "Mundo Deportivo".

Hiszpania na nogach - to tytuł w "El País". Reprezentacja paraliżuje kraj przed historycznym starciem z Holandią. Po raz pierwszy osiągnęła finał Mundialu, największego spektaklu świata. To ekipa, która poruszała przez miesiąc dzięki swojemu pluralnemu charakterowi, naturalności i wirtuozerii.

W Holandii gazety w niedzielę nie wychodzą. "De Telegraaf" w sobotę napisał na czołówce Oranje olé!!!, przedstawiając Van Bommela w ubiorze torreadora z flagą holenderską w rękach. Najważniejszy dziennik Niderlandów zamieszcza także 40-stronicowy dodatek "Idziemy po złoto". W środku czytamy o tym, jak futbol jednoczy obywateli i staje się nową religią.

Francuska "L'Équipe" pyta na czołówce Dla kogo nowy świat? Sylwetki piłkarzy przedstawione są na tle kuli ziemskiej.

Czerwona utopia kontra pomarańczowy realizm. O paradoksie finału pisze w komentarzu "Corriere della Sera": Holandia gra dziś tak jak grała wczorajsza Hiszpania, a dzisiejsza Hiszpania przypomina kolektywny futbol holenderski. Prawdziwy cud, wielka ludzka przygoda to jednak ta hiszpańska. Jedno pokolenie, jedna szkoła.

Przy zapowiedziach finału nie może zabraknąć fotografii Shakiry.

Rodzina wielkiego futbolu jest gotowa na powiększenie. "La Gazzetta dello Sport" pisze: Dwie wielkie szkoły mierzą się ze sobą. Holandia Sneijdera wygrała wszystkie mecze. Hiszpana Villi jest faworytem, ma więcej gry, jakości i solidniejszą defensywę.

"New York Times" skupia się nie na samych zespołach, które walczą o Puchar Świata, a na gospodarzach. Na finał Afrykańczycy muszą zostawić na boku przeszłość. Południowoafrykańskie kolonialne odniesienie do Holandii i rasistowska polityka apartheidu nie powstrzymają niektórych przed kibicowaniem holenderskiej drużyny w finale.

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.