Mundial w Brazylii lepiej oglądany niż w RPA (zobacz najlepsze mecze)

Średnio prawie 3,3 mln widzów TVP1 i TVP2 oglądało do tej pory mecze mundialu. To wynik lepszy o prawie 8 proc. niż podczas MŚ w RPA, mimo znacznej zmiany rynku telewizyjnego w tym okresie.

W tym artykule dowiesz się o:

56 spotkań mistrzostw świata w piłce nożnej obejrzało na antenach otwartych (TVP1 i TVP2) średnio 3,280 mln widzów przy udziałach wynoszących 31,09 proc. (w 3. kolejce fazy grupowej oglądalność spotkań rozgrywanych o tej samej porze została zsumowana). To lepiej niż cztery lata temu w RPA o 7,9 proc., kiedy te dane wynosiły odpowiednio - 3,039 mln i 30,32 proc. To niewątpliwie sukces Telewizji Polskiej, bo w ciągu czterech lat rynek telewizyjny znacznie się poszerzył, a coraz większą popularnością cieszą się także mundialowe transmisje w Internecie i za pomocą urządzeń mobilnych.
[ad=rectangle]
Spotkania 1/8 finału (rozgrywane w dniach 28 czerwca - 1 lipca) także miały większą widownię telewizyjną niż cztery lata temu podczas mistrzostw rozgrywanych na boiskach w RPA. Średnia oglądalność wyniosła 3,567 mln (udziały 32,9 proc.). To wzrost o 9,9 proc. w stosunku do mundialu 2010 (wtedy dane były następujące: 3,247 mln i 31,97 proc.) i wzrost w stosunku do fazy grupowej, kiedy widownia w porównaniu z 2010 r. była większa o 5,7 proc..

Poniżej trzy najchętniej oglądane spotkania 1/8 finału. Dane prezentują kolejno w grupie 4+ widownię, udziały i oglądalność w szczytowym momencie (peak). Najlepiej jednak do tej pory obejrzał się mecz otwarcia Mundialu: Brazylia - Chorwacja (średnia 5,190 mln; udziały 44,51 proc.; peak 6,281 mln).

Najlepsze spotkania
Najlepsze spotkania

Mundial znakomicie ogląda się także w TVP SPORT. Równoległe transmisje z TVP1 i TVP2 osiągnęły średnią 173 tys., udziały 1,7 proc. TVP SPORT był oczywiście także liderem wśród kanałów sportowych w czerwcu, osiągając 0,75 proc. udziału w rynku telewizyjnym.

Mecz otwarcia Brazylia - Chorwacja

{"id":"","title":"","signature":""}

Źródło: TVP S.A.

Niemcy - Algieria

{"id":"","title":"","signature":""}

Źródło: TVP S.A.

Holandia - Meksyk --->>> TUTAJ

Brazylia - Chile

{"id":"","title":"","signature":""}

Źródło: TVP S.A.

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.