Los Viaplay przesądzony? Znamy możliwą datę wycofania z Polski

Materiały prasowe / Viaplay / Na zdjęciu: studio Viaplay
Materiały prasowe / Viaplay / Na zdjęciu: studio Viaplay

Mimo zapowiedzi o wycofaniu z Polski, Viaplay wciąż realizuje swoje transmisje sportowe. To jednak może nie potrwać długo. Wiemy, kiedy platforma całkowicie może zniknąć z naszego rynku.

Jak ustaliły WP SportoweFakty, nadawca będzie działał nad Wisłą najdłużej do końca 2023 roku. Jego licencje zostaną sprzedane innym podmiotom.

Ta data krąży już wśród konkurentów Viaplay, którzy przygotowują się do odkupienia części praw. Canal+, który wraz z końcem sezonu 2021/2022 stracił na rzecz platformy streamingowej Premier League, właśnie o powrót tych rozgrywek na swoje anteny powalczy teraz najmocniej.

Angielska liga największym kąskiem

Z batalią o angielską ekstraklasę wiążą się najciekawsze wątki związane z wycofaniem Viaplay z polskiego rynku.

Gdy ponad rok temu platforma przejmowała te prawa, Canal+ od początku sygnalizował zainteresowanie wykupieniem sublicencji. Skandynawski operator ostatecznie zgodził się na takie rozwiązanie (do dziś w C+ można oglądać dwa mecze z każdej kolejki; są to potyczki drugiego i trzeciego wyboru), ale tuż po wygraniu przetargu konsekwentnie odmawiał.

Kilka tygodni później całkowicie zmienił zdanie i bez większych oporów odstąpił konkurentowi część praw. Już wtedy pojawiały się pierwsze sygnały, że ten projekt może się nie spiąć finansowo, dlatego szukano obniżenia kosztów (później zresztą podniesiono też cenę najbogatszego pakietu z 34 do 55 zł).

Teraz Canal+ ma przygotowywać się, by wykupić od Viaplay całość licencji na Premier League i w ten sposób odzyskać rozgrywki, które w przeszłości na wyłączność pokazywał na swoich antenach przez ponad 20 lat.

Ruch już się zaczął

Viaplay póki co normalnie kontynuuje działalność, jednak widać pierwsze sygnały, że zmierza ona do końca. Niedawno Telewizja Polska porozumiała się z tym nadawcą w kwestii przejęcia sublicencji na występy Rakowa Częstochowa w Lidze Europy oraz Legii Warszawa w Lidze Konferencji Europy.

W poprzednim sezonie Viaplay sprzedał publicznemu nadawcy prawa do transmisji meczów Lecha Poznań w LKE, ale dotyczyło to wyłącznie starć domowych. Wyjazdowe można było oglądać tylko na platformie streamingowej. Teraz porozumienie jest szersze i obejmuje wszystkie pucharowe występy naszych klubów.

Do rozdysponowania pozostaje znacznie więcej praw. Poza Premier League, Ligą Europy i Ligą Konferencji Europy, Viaplay transmituje także m. in. Puchar Ligi Angielskiej, The Championship, Bundesligę, walki KSW oraz Formułę 1.

Oficjalnie cisza

WP SportoweFakty skontaktowały się ze skandynawskim nadawcą z pytaniem, czy potwierdza plany ostatecznego wycofania się z polskiego rynku z końcem 2023 roku, ale konkretnej odpowiedzi nie otrzymaliśmy.

- Jak przekazaliśmy w naszym raporcie finansowym za drugi kwartał 2023 roku, Viaplay Group zainicjowała strategiczny audyt rynków międzynarodowych, na których jesteśmy obecni, w tym Polski, w ramach którego koncentrujemy się na wypracowaniu optymalnych rozwiązań, obejmujących również obszar współpracy partnerskiej. Kontynuujemy naszą działalność w Polsce, a nasi klienci mogą korzystać z pełnej oferty platformy Viaplay. O wszelkich zmianach i aktualizacjach będziemy informować na bieżąco - przekazał nam PR Project Manager Viaplay, Denis Pluskota.

Jak wspomnieliśmy wyżej, Canal+ prawdopodobnie chciałby pozyskać Premier League, natomiast Polsat byłby zainteresowany europejskimi pucharami, które transmitował zanim trafiły one do Viaplay.

Już wcześniej zresztą w C+ mówiło się, że władze Viaplay mocno przeszarżowały z ceną za angielską ekstraklasę (zapłacono za nią ok. czterokrotnie więcej niż przy poprzednim przetargu), dlatego spokojnie czekano na rozwój sytuacji.

Wszystko wskazuje na to, że teraz C+ dopnie swego i po zaledwie półtorarocznej przerwie odzyska rozgrywki, które niegdyś były jednymi ze strategicznych w sportowego ofercie tego operatora.

ZOBACZ WIDEO: "Król Zlatan". Nie uwierzysz, na jaki pomysł wpadł Ibrahimović

Komentarze (15)
avatar
Ks Dozamet
20.09.2023
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Szkoda bo prowadzili wszystkie transmisję jakie się odbywały w jednym czasie np. 2 Bundesligi a jak odejdą z Polski to na innej platformie będą puszczane góra dwa mecze. 
avatar
pan wszystkich wszystkich panów
19.09.2023
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Ktoś będzie płakał za tym goownem? 
avatar
HurPol
19.09.2023
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Liga Niemiecka powinna trafić do Eleven 
avatar
ek030217!
19.09.2023
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
ciekawe co z Pełką i Twarowskim. Uciekli z Canal i co znów powrócą z podkulonym ogonem? Zwłaszca Twaro ma pecha do rozstań. Rudzki, Rosłoń i Nahorny będą czekać? ;) 
avatar
Chiswick
19.09.2023
Zgłoś do moderacji
2
4
Odpowiedz
Formuły 1 nikt nie ogląda sport który całkowicie stracił na oglądalności dominacja 1 zespołu przez lata zrobiła swoje nikt tego już nie chce 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.