Buffon chce... zmiany rozmiarów bramek. Oto jego argument

Getty Images /  Boris Streubel - UEFA / Na zdjęciu: Gianluigi Buffon
Getty Images / Boris Streubel - UEFA / Na zdjęciu: Gianluigi Buffon

Gianluigi Buffon wyszedł we włoskich mediach z bardzo niekonwencjonalnym pomysłem. - Wymiary bramek pozostają takie same od 1875 roku - przypomniał, argumentując ich zwiększenie.

W tym artykule dowiesz się o:

Gianluigi Buffon to jeden z najlepszych bramkarzy w historii piłki nożnej. Legenda Juventusu oraz reprezentacji Włoch, latem 2023 roku postanowiła zakończyć swoją bogatą karierę piłkarską. "Gigi" nie rozstał się jednak z futbolem, z miejsca zostając kierownikiem drużyny narodowej.

45-latek nie ogranicza się jednak tylko do swoich zadań związanych z pracą w kadrze Włoch. W ostatnim wywiadzie, którego udzielił "Tuttosport", zabrał głos na temat zasad rządzących futbolem, a dokładniej wymiarów bramek (obecnie jest to 7,32 m szerokości oraz 2,44 m wysokości). - Moglibyśmy zacząć rozmowy na ten temat - stwierdził.

- Gdy zaczynałem swoją karierę, w 1998 roku, byłem wśród pięciu najwyższych zawodników w Serie A. W zeszłym roku natomiast, występując w Serie B z Parmą, byłem wśród 5 najwyższych... ale spośród 22 graczy obecnych na boisku - argumentował Buffon.

- Obecne wymiary bramki były ustalone na rok 1875 i wówczas były może nawet zbyt duże. Przez 50-60 lat te wymiary były jednak prawdopodobnie optymalne. Teraz natomiast patrząc na niektórych bramkarzy można by nad tym pomyśleć... Nawet w siatkówce toczą się rozmowy na temat wysokości siatki, mam dwie siostry siatkarki, więc znam ten problem - rozwinął bramkarz.

- Widać też wpływ wzrostu bramkarzy na strzały z dystansu. 30 lat temu na każde 50 strzałów z dystansu, 10 wpadało do bramki. Dzisiaj dobrze, jeżeli wpadną 3 - podsumował Buffon.

Czytaj także: 
Włosi z kłopotami w szczycie sezonu
Grzmią po zachowaniu piłkarza Liverpoolu

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: piękne chwile. Arkadiusz Milik w roli głównej

Komentarze (12)
avatar
Cichy713
3.01.2024
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
A ja mam pomysł żeby w piłce ręcznej zmniejszyć bramkę 
avatar
Polacco Scettico
3.01.2024
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
A może większe bramki i dwóch bramkarzy !?>!?!? 
avatar
Arczi
2.01.2024
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Raczej bez sensu patrząc jakie bramki potrafią wpadać dość doświadczonym i wysokim bramkarzom. 
avatar
real 23
2.01.2024
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Może i racja ale prościej przedłużyć linie 16 do boku autu i od tego pola LICZYĆ SPALONE ...ile więcej pola do gry ,możliwości indywidualnych ,i będzie dużo więcej bramek ale to skostniała inst Czytaj całość
avatar
SNEIK
2.01.2024
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Faktycznie...nie Buffon tylko MUFFLON... 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.