Boniek ujawnił, czego kilka razy nie zaakceptował jako prezes PZPN

WP SportoweFakty / Mateusz Czarnecki / Na zdjęciu: Zbigniew Boniek
WP SportoweFakty / Mateusz Czarnecki / Na zdjęciu: Zbigniew Boniek

- Ogólnie nowe stroje mi się jednak podobają - skomentował Zbigniew Boniek dla tvpsport.pl wygląd nowych koszulek piłkarskiej reprezentacji Polski. Były prezes PZPN opowiedział o tym, jak wygląda cały proces i jak to wyglądało za jego czasów.

W tym artykule dowiesz się o:

W czwartek pojawiły się w sieci wzory nowych koszulek reprezentacji Polski (pisaliśmy o tym tutaj -->> TUTAJ), w których Biało-Czerwoni zagrają w marcowych barażach, których stawką będzie wyjazd na Euro 2024.

Tradycyjnie projekty nowych koszulek wzbudziły wielkie emocje wśród fanów. Głos w sprawie zabrał m.in. były szef PZPN.

- Biała mi się bardzo podoba, bo lubię proste rzeczy. Są czerwone akcenty na rękawkach czy kołnierzyku. Jeśli to rzeczywiście będzie czysta, święcąca biel, to naprawdę mi pasuje - przyznał Zbigniew Boniek w rozmowie z tvpsport.pl.

ZOBACZ WIDEO: Ten gol przejdzie do historii. Trudno uwierzyć, ale piłka... wpadła do siatki

Jeżeli chodzi o koszulkę wyjazdową, to w jego ocenie kolor czerwony jest za mało krwisty i trochę przygaszony.

Boniek przy okazji zdradził trochę kulisów, jak w ogóle wygląda "od kuchni" cały proces związany z koszulkami dla kadr narodowych. - Wybór koszulki nie następuje z dnia na dzień. Cała procedura odbywa się z prawie dwuletnim wyprzedzeniem - zdradził.

- Firma produkująca proponuje wzór i dochodzi do dyskusji na temat ewentualnych poprawek. Za moich czasów zawsze wybierałem najbliższych współpracowników, którzy byli wtajemniczeni w temat. Chodziło o dyskrecję, bo sponsor techniczny nigdy nie chciał, żeby ludzie się o tym dowiedzieli - dodał.

Były szef związku przyznał, że kilka razy nie zaakceptowano pomysłu, jaki zaproponował Nike, czyli od lat partner techniczny naszej kadry. - Przy ustalaniu modyfikacji związek ma tyle do powiedzenia, na ile czuje się mocny - powiedział. - Nike kilka razy przyniósł nam koszulkę, której nie zaakceptowaliśmy. Oczywiście nie chodzi o to, żeby się kłócić, tylko żeby wypracować jakąś linię.

Boniek wyjaśnił też oczywiście, że nie ma pełnej dowolności, a koszulki muszę spełniać pewne wymogi UEFA i FIFA, czyli europejskiej i światowej centrali piłkarskiej. Może znajdować się na niej logo firmy produkującej sprzęt czy godło narodowe.

68-latek przyznał się również do tego, jakie jemu podobają się najbardziej. - Ja wychodzę z założenia, że im rzecz jest prostsza, ale jednocześnie ładna i elegancka, tym jest lepsza - zdradził. Według niego piękne były te, które powstały na stulecie Polskiego Związku Piłki Nożnej.

Zobacz także:
Powroty i niespodzianka. Probierz musi stanąć na głowie
Przemysław Frankowski: Całe życie na to czekałem. Nigdy tego nie zapomnę

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.