Atalanta Bergamo ma nowego sponsora. To firma z Polski

Zdjęcie okładkowe artykułu: WP SportoweFakty / materiał partnera
WP SportoweFakty / materiał partnera
zdjęcie autora artykułu

Od kilku lat Serie A rośnie w siłę, a zespoły ze słonecznej Italii coraz śmielej poczynają sobie w europejskich pucharach.

W tym artykule dowiesz się o:

Nic zatem dziwnego, że najlepsze włoskie drużyny przyciągają zamożnych inwestorów. Na koszulkach Atalanty Bergamo w przyszłym sezonie zobaczymy logo zondacrypto – jednej z największych regulowanych giełd kryptowalut w Europie.

Czołowy klub Serie A

Poprzedni sezon we włoskiej Serie A zakończył się dla klubu z Bergamo niewątpliwie dobrze. Atalanta zajęła 4. miejsce w lidze, co upoważnia klub do wzięcia udziału w Lidze Mistrzów w sezonie 2025/2026. To oznacza prestiż, pieniądze, zainteresowanie mediów oraz potyczki z największymi klubami. Nie będzie to zresztą dla ekipy Nerazzurrich pierwszyzna. W Champions League grywają regularnie od kilku lat i przez ten czas zdążyli zaskarbić sobie sympatię i szacunek milionów kibiców w całej Europie. Wszystko dzięki niezwykle odważnej, widowiskowej i pełnej polotu grze do przodu. I to niezależnie od przeciwnika po drugiej strony boiska. Do historii przeszły boje piłkarzy z Bergamo z sezonu 2019/2020, kiedy to najpierw w ⅛ fazy pucharowej LM rozstrzygnęli dwumecz na swoją korzyść wynikiem 8:4 – co jest jednym z najwyższych rezultatów w historii play offów Champions League – by w ćwierćfinale odpaść w dramatycznych okolicznościach z późniejszym finalistą całego turnieju. W zakończonym niedawno sezonie piłkarze z Bergamo zdobyli swoje pierwsze wielkie europejskie trofeum, pokonując w finale Ligi Europy faworyzowanego rywala z Niemiec aż 3:0. Dzięki temu 14 sierpnia zawodnicy z Lombardii mogli wybiec na murawę PGE Stadionu Narodowego w Warszawie, by zmierzyć się z wielkim Realem Madryt w meczu o Superpuchar Europy. Tradycyjnie o to trofeum grają bowiem zwycięzcy Ligi Europy i Ligi Mistrzów. Niestety naszpikowany gwiazdami skład “Królewskich” okazał się zbyt mocny dla zespołu z Lombardii. Real zwyciężył w Warszawie 2:0 i dołożył do swojej gabloty kolejny europejski puchar. Jednak już sam udział w tym prestiżowym starciu był dla Atalanty wielkim osiągnięciem – zarówno sportowym, jak i medialnym – co tylko potwierdza, że włodarze klubu obrali w ostatnim czasie właściwy kurs.

materiał partnera
materiał partnera

W latach 2019-2021 ekipa z Bergamo konsekwentnie zajmowała wysokie 3. miejsca w końcowej tabeli Serie A. Trzeba przy tym pamiętać, że wszystko to osiągnęła drużyna z małego, zaledwie 120-tysięcznego miasta, które znane jest głównie z posiadania dużego lotniska i dobrego dojazdu do większych miast regionu. Jeśli dodamy do tego fakt, że jeszcze do 2006 roku Atalanta występowała głównie na niższych szczeblach rozgrywek, otrzymamy obraz projektu piłkarskiego, który w kilkanaście lat podbił nie tylko Półwysep Apeniński, ale też Stary Kontynent.

Czołowa giełda kryptowalut w Europie

Podobnie dynamiczną karierę (i to w zbliżonych ramach czasowych!) zrobiły… kryptowaluty. Rynek kryptowalut jest jednym z najszybciej rozwijających się sektorów finansowych na świecie. Od momentu pojawienia się Bitcoina w 2009 roku liczba kryptowalut i ich łączna wartość rynkowa wzrosły w oszałamiającym tempie. Przypomnijmy, że Bitcoin został stworzony przez anonimową osobę (lub grupę osób) znaną jako Satoshi Nakamoto w 2009 roku. Początkowo był to projekt niszowy, a wartość jednego Bitcoina była znikoma. W kolejnych latach Bitcoin zyskiwał na popularności głównie wśród entuzjastów technologii i inwestorów szukających alternatywnych form inwestycji. W 2013 roku jego wartość przekroczyła 1000 USD, co przyciągnęło większą uwagę mediów i pozwoliło wypłynąć rynkowi kryptowalut na szerokie wody.

materiał partnera
materiał partnera

Rok później powstała jedna z największych regulowanych giełd kryptowalutowych w Europie – zondacrypto, która początkowo funkcjonowała jako giełda Bitcoin, by po kilku latach przekształcić się platformę wielowalutową oferującą ponad 70 czołowych kryptowalut w parach z tradycyjnymi walutami (EUR, USD i PLN), stablecoinami (USDT i USDC) oraz BTC i ETH. zondacrypto powstała w Polsce, lecz posiada licencje operacyjne we Włoszech, na Litwie, w Estonii, Szwajcarii i Kanadzie. Jest gotowa na wejście w życie m.in. rozporządzenia MiCA, ale spełnia również wymogi o wiele bardziej surowych regulacji estońskich, co tylko potwierdza bezpieczeństwo transakcji zawieranych za pośrednictwem platformy. Na co dzień z usług zondacrypto korzysta 1,3 miliona użytkowników.

Kierunek – piłka nożna!

Marka zondacrypto jest znana fanom futbolu. Giełda została bowiem sponsorem drużyn Juventusu Turyn i Rakowa Częstochowa (Mistrz Polski w sezonie 2022/2023). Szczególnie współpraca z polskim klubem warta jest osobnego akapitu. W 2023 roku zondacrypto podpisała umowę na sponsoring strategiczny z Medalikami. W efekcie Raków jako pierwsza drużyna piłkarska w Polsce umożliwiła swoim fanom płatność za bilety za pośrednictwem bramki zondacrypto pay.

2 sierpnia 2024 roku do zespołów wspieranych przez zondacrypto dołączyła Atalanta Bergamo. Giełda kryptowalut stała się sponsorem koszulkowym włoskiej drużyny, a jej logo było doskonale widoczne na trykotach włoskich piłkarzy podczas finałowego starcia z Królewskimi w Warszawie.  – Stawiamy wyłącznie na najlepszych. A Atalanta Bergamo po wygraniu Ligi Europy nie przestaje zaskakiwać, zarówno w rozgrywkach krajowych, jak i europejskich. Otwartość na innowacje, inwestowanie w młodzież i długofalowe myślenie o przyszłości – to wartości, które nas łączą. Nasza współpraca to połączenie finansów nowej generacji ze sportem najlepszej jakości. Użytkownicy z Włoch to już teraz druga największa grupa na naszej giełdzie. Wierzymy w ogromny potencjał tego rynku – mówi Przemysław Kral, CEO zondacrypto.

Zostając jeszcze na chwilę w świecie futbolu, warto wspomnieć, że ambasadorami zandacrypto zostali znani, utytułowani i lubiani piłkarze – Wojciech Szczęsny, David Trezeguet i Giorgio Chiellini. W ostatnim czasie zondacrypto została również Partnerem Kluczowym i Oficjalną Giełdą Kryptowalut Pogoni Szczecin, a logotyp giełdy znajdzie się na przedniej części koszulek meczowych piłkarzy pierwszej drużyny.

Przemysław Kraj, CEO zondacrypto
Przemysław Kraj, CEO zondacrypto

Kryptowaluty w świecie sportu

Inwestycje zondacrypto nie kończą się jednak na piłce nożnej. Marka jest sponsorem prestiżowych zawodów kolarskich Giro d’Italia i Tour de Pologne. W zakończonym w czerwcu Giro Women 2024 zwyciężczyni otrzymała od zondacrypto premię w wysokości 20 000 euro w postaci tokenów ZND. I jest to coraz częstszy widok – obecność kryptowalut w świecie sportu nikogo już nie dziwi. Skąd wziął się ten trend? Po pierwsze, technologia blockchain, na której opierają się kryptowaluty, oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa i przejrzystości. Jest to szczególnie ważne w zarządzaniu finansami klubów sportowych, gdzie transparentność i możliwość audytu są kluczowe. Kolejna ważna kwestia to olbrzymi zasięg kryptowalut – są globalne i łatwo dostępne, co ułatwia transakcje międzynarodowe. Dla organizacji sportowych, które mają fanów na całym świecie, jest to spora zaleta, ponieważ umożliwia łatwiejsze i tańsze przeprowadzanie transakcji bez konieczności korzystania z tradycyjnych systemów bankowych. Nie bez znaczenia jest także fakt, że kluby sportowe szukają nowych źródeł finansowania. Współpraca z firmami z branży kryptowalutowej może przynieść im znaczący zastrzyk gotówki, co jest szczególnie ważne w obliczu rosnących kosztów operacyjnych i wynagrodzeń dla sportowców. Na takiej kooperacji korzystają wszyscy – sponsorzy, sportowcy i, co najważniejsze, kibice.

Źródło artykułu: WP SportoweFakty