Polska Grupa Energetyczna nadal zainteresowana sponsoringiem tytularnym w Gdańsku

TVN Agency
TVN Agency

Polska Grupa Energetyczna nadal chce kupić nazwę stadionu na Letnicy. Przypomnijmy, że umowa miała zostać podpisana do 9 kwietnia, ale szefowie PGE poprosili o przesunięcie terminu o 60 dni. Firma ta wydała specjalne oświadczenie

W tym artykule dowiesz się o:

Polska Grupa Energetyczna wydała specjalne oświadczenie w sprawie podtrzymania zainteresowania sponsoringiem tytularnym w Gdańsku. Treść prezentujemy poniżej:

"W nawiązaniu do publikacji prasowych, które ukazały się w ostatnich dniach na łamach trójmiejskich mediów informujemy, że prace zespołów negocjacyjnych z obu stron nad dopełnieniem kwestii formalnych niezbędnych do podpisania umowy na sponsoring tytularny gdańskiego stadionu trwają nieprzerwanie. Dotychczas odbyło się już kilka sesji negocjacyjnych z udziałem zainteresowanych stron. Istotne postanowienia umowy, które stanowiły załącznik do konkursu ogłoszonego przez BIEG 2012 w ubiegłym roku, miały charakter bardzo ogólny i wymagają doprecyzowania licznych warunków zaangażowania sponsora. W związku z tym PGE zaproponowała projekt umowy uszczegóławiającej współpracę z BIEG 2012 w zakresie sponsoringu stadionu, który jest przedmiotem toczących się negocjacji.

Umowa pomiędzy BIEG 2012 a PGE to pierwsza tej skali umowa na sponsoring tytularny ("Naming Rights") w Polsce. Jest to niezwykle złożona umowa, przewidująca różnorodne świadczenia stron na wielu polach współpracy. Wierzymy, że dla pomyślnej realizacji tego projektu ważne jest pełne omówienie i doprecyzowanie wszelkich zapisów umowy.

Umowa wejdzie w życie i będzie obowiązywać po uzgodnieniu wszystkich jej postanowień i po jej podpisaniu. PGE ze swojej strony nie podjęła żadnych działań mających na celu czerpanie korzyści biznesowych lub wizerunkowych wynikających z faktu możliwego objęcia funkcji sponsora tytularnego stadionu w Gdańsku. Przypadki, w których nazwa PGE pojawiała się wraz z nazwą stadionu, nie były przez nas inicjowane.

Współpraca ze spółką BIEG 2012 i objęcie tytułu sponsora gdańskiego stadionu jest dla nas działaniem strategicznym z punktu widzenia budowania świadomości i wizerunku marki PGE. Sfinalizujemy proces negocjacyjny, jak tylko będziemy mieć pewność, że umowa zabezpiecza należycie interesy PGE, a tym samym akcjonariuszy naszej spółki. Dlatego też zwróciliśmy się do partnera o przedłużenie terminu podpisania umowy do 7 czerwca i taką zgodę otrzymaliśmy. O wynikach negocjacji poinformujemy w stosownym czasie".

Zadowolony z tego jest BIEG 2012. - Cieszymy się z tych słów. Warunki konkursu w niektórych punktach rzeczywiście wymagają pewnego uszczegółowienia. Sądzę, że podpisanie umowy nastąpi szybciej niż w czerwcu. Zwracam uwagę, że jesteśmy pionierem, nikt przed Gdańskiem nie podpisywał w Polsce umowy na sprzedaż nazwy stadionu - powiedział w rozmowie z Dziennikiem Bałtyckim rzecznik BIEG-u, Michał Kruszyński.

Za prawo do używania nazwy PGE Arena Gdańsk w latach 2010-14 PGE ma wpłacić na konto BIEG 35 milionów złotych. Będzie to znacząca kwota w kosztach funkcjonowania stadionu, które rocznie mają wynosić około 10-12 mln zł.

Komentarze (0)