Fatalny biznes FC Barcelony, na ośmiu piłkarzach stracili ponad 170 mln euro

David Villa jest kolejnym piłkarzem w ostatnich latach, który trafił na Camp Nou za grube miliony, a odszedł praktycznie za bezcen. Zobacz listę biznesowych niewypałów mistrza Hiszpanii.

David Villa przeszedł już testy medyczne w Atletico Madryt i po trzech latach  spędzonych na Camp Nou zostanie następcą Fernando Torresa, Sergio Aguero czy Radamela Falcao. W FC Barcelonie rozegrał 119 spotkań, w których strzelił 48 bramek, a kibiców najbardziej dziwi cena transferu Asturyjczyka.

Za hiszpańskiego napastnika w trwające lato Duma Katalonii dostanie ledwie 2,1 mln euro (w ciągu dwóch kolejnych lat może otrzymać łącznie 5,1 mln). Przypomnijmy, że w 2010 roku Villa w Barcelonie pojawił się za bagatela 40 mln. To nie jest jednak największa różnica pomiędzy kupnem i sprzedażą ekipy aktualnego mistrza Primera Division.

W 2009 łącznie za 87 mln do klubu trafił Zlatan Ibrahimović, którego później sprzedano za 24 mln. Dziennik Marca wymienia również inne przypadki m.in. Henrique Adriano Bussa, Aleksandra Hleba czy Keirrisona de Souzy Carneiro, którzy ostatecznie opuścili Barcę za darmo. Najciekawszy jest przypadek ostatniego z nich - Brazylijczyk trafił na Camp Nou za 14 mln euro w 2009 i odszedł jako wolny gracz, nie rozgrywając ani jednego spotkaniach w barwach Blaugrany.

Jesteś kibicem piłki nożnej? Mamy dla Ciebie fanpage na Facebooku! Nie zwlekaj! Kliknij i polub nas.

Największe biznesowe błędy FC Barcelony wg dziennika Marca:

1. Zlatan Ibrahimović (przyszedł za 87 mln, odszedł za 24 mln - różnica 63)
2. David Villa (przyszedł za 40 mln, odszedł za maksymalnie 5,1 mln - różnica 34,9)
3. Henrique (przyszedł za 16,5 mln, odszedł za darmo - różnica 16,5)
4. Aleksander Hleb (przyszedł za 15 mln, odszedł za darmo - różnica 15)
5. Keirrison (przyszedł za 14 mln, odszedł za darmo - różnica 14)
6. Martin Caceres (przyszedł za 16,5 mln, odszedł za 3,5 mln - różnica 13)
7. Dmytro Czychryński (przyszedł za 25 mln, odszedł za 15 mln - różnica 10)
8. Maxi Lopez (przyszedł za 6 mln, odszedł za 2 mln - różnica 4)

Łącznie: Strata 170,4 mln euro

Komentarze (21)
avatar
sebam
16.07.2013
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
nasze klubu razem wziete nawet tyle ni wydawaja na pilkarzy a gdzie tu gadac o stracie :) 
marcin1ja1
9.07.2013
Zgłoś do moderacji
0
2
Odpowiedz
On nie pisał o panience z Portugalii tylko o Ronaldo z Brazylii. 
avatar
Norb1
9.07.2013
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
no Barca i Real tak marnują piłkarzy. Najbardziej żal mi Ricardo Kaki, bo to jest fenomen, jak kiedyś Ronaldinho i Zidane. Jeszcze, żeby Ronaldo chciał wrócić do United. 
avatar
Maku
9.07.2013
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Dziwne podsumowanie, dlaczego nie uwzględnia się sprzedaży koszulek itp.? 
avatar
Tomek Jamróz
9.07.2013
Zgłoś do moderacji
0
4
Odpowiedz
Messi: przyszedł za darmo - jest warty 200mln. 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.