Jakub Błaszczykowski najlepszy na rynku reklamy

Getty Images /  Philipp Schmidli / Na zdjęciu: Jakub Błaszczykowski rozdaje autografy kibicom
Getty Images / Philipp Schmidli / Na zdjęciu: Jakub Błaszczykowski rozdaje autografy kibicom

Z badań przeprowadzonych przez "MediaCom" wynika, że Jakub Błaszczykowski ma największe wzięcie wśród sportowców na rynku reklamowym w Polsce.

Błaszczykowski wyprzedził w tym zestawieniu między innymi Krzysztofa Hołowczyca, Marcina Gortata czy Roberta Lewandowskiego. "Wirtualnemedia.pl" poinformowały, jakimi kryteriami kierowali się ankietowani. W sondażu wzięło udział ponad 11 tysięcy osób w wieku 16-59 lat.

"Atrakcyjność reklamową określono w oparciu o trzy główne kryteria: siłę (popularność i sympatia), autorytet (czy gwiazda jest uważana za eksperta i czy może mieć wpływ na decyzje zakupowe konsumentów) oraz spójność z różnymi markami" - czytamy.

Błaszczykowski uzyskał 119 punktów, dwa więcej od Hołowczyca. Dalej w klasyfikacji był Gortat i Lewandowski. Piłkarz Wolfsburga i były kapitan reprezentacji u Polaków wzbudza największą sympatię i uważany jest za najbardziej wiarygodnego. - Większość odbiorców jest skłonna kierować się jego sugestiami przy własnych wyborach. Jest dodatkowo niezwykle mocno postrzegany w wymiarach naturalnego, otwartego i zdrowego stylu życia - czytamy w uzasadnieniu "MediaCom".

Jak pisze portal "wirtualnemedia.pl": "Adam Nawałka, Kuba Błaszczykowski, Kuba Giermaziak i Jerzy Dudek kojarzą się najsilniej ze spokojem, rozsądkiem i troską o innych". Tomasz Romaniuk, szef działu badań "MediaCom", wyjaśnia powody popularności sportowców. - Wyróżnia ich przede wszystkim ambicja, ale i spokój, rozsądek. Są odbierani jako naturalni, nikogo nie udają. A to jest często klucz do skutecznej komunikacji przebić się z przekazem, jednocześnie nie popadając w sztuczność - komentuje.

Z badań wynika również, że Adam Małysz jest bardziej godny zaufania od Kamila Stocha i Piotra Żyły, a Krzysztof Hołowczyc ma silniejszy wizerunek profesjonalisty od Roberta Kubicy i Kajetana Kajetanowicza. Według ankietowanych największa rzetelność cechuje Małysza, Gortata, Kubicę, Karola Bieleckiego i Rafała Sonika.

ZOBACZ WIDEO: Kto za Roberta Lewandowskiego? Kosecki i Saganowski przedstawili swoje pomysły

Komentarze (17)
avatar
Manuel
15.11.2017
Zgłoś do moderacji
2
1
Odpowiedz
Nie kupiłem nigdy żadnego produktu reklamowanego przez Lewandowskich , bo działają na mnie jak antyreklama. Za dużo ich wszędzie . A co za dużo to niezdrowo 
avatar
Skam
15.11.2017
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Oczywiście że kapitan reprezentacji narodowej w piłce kopanej Błaszczykowski Jakub jest o wiele lepszym graczem, przywódcą i profesjonalistą od tego pseudo grajka na poziomie czwartej mołdawski Czytaj całość
Szmondak
15.11.2017
Zgłoś do moderacji
5
0
Odpowiedz
Kuba jako człowiek to wzór do naśladowania, jako piłkarz.... też.... 
avatar
mirek d.
15.11.2017
Zgłoś do moderacji
0
3
Odpowiedz
jedynym kryterium na rynku reklam jest kasa, kto najwięcej zarabia? Błaszczykowski - śmiem wątpić. Król jest tylko jeden - Lewandowski i nie zawracajmy Wisły 
avatar
Realista...
15.11.2017
Zgłoś do moderacji
3
2
Odpowiedz
Adamiakowa już nie chce zagrywać do niego, Biedronka prawie by zbankrutowała, a PLAY w rankingu jakoś nie może się przebić...w innych reklamach nie rozrywa du*y. Najlepiej jego wizerunek "po st Czytaj całość