Błaszczykowski wyprzedził w tym zestawieniu między innymi Krzysztofa Hołowczyca, Marcina Gortata czy Roberta Lewandowskiego. "Wirtualnemedia.pl" poinformowały, jakimi kryteriami kierowali się ankietowani. W sondażu wzięło udział ponad 11 tysięcy osób w wieku 16-59 lat.
"Atrakcyjność reklamową określono w oparciu o trzy główne kryteria: siłę (popularność i sympatia), autorytet (czy gwiazda jest uważana za eksperta i czy może mieć wpływ na decyzje zakupowe konsumentów) oraz spójność z różnymi markami" - czytamy.
Błaszczykowski uzyskał 119 punktów, dwa więcej od Hołowczyca. Dalej w klasyfikacji był Gortat i Lewandowski. Piłkarz Wolfsburga i były kapitan reprezentacji u Polaków wzbudza największą sympatię i uważany jest za najbardziej wiarygodnego. - Większość odbiorców jest skłonna kierować się jego sugestiami przy własnych wyborach. Jest dodatkowo niezwykle mocno postrzegany w wymiarach naturalnego, otwartego i zdrowego stylu życia - czytamy w uzasadnieniu "MediaCom".
Jak pisze portal "wirtualnemedia.pl": "Adam Nawałka, Kuba Błaszczykowski, Kuba Giermaziak i Jerzy Dudek kojarzą się najsilniej ze spokojem, rozsądkiem i troską o innych". Tomasz Romaniuk, szef działu badań "MediaCom", wyjaśnia powody popularności sportowców. - Wyróżnia ich przede wszystkim ambicja, ale i spokój, rozsądek. Są odbierani jako naturalni, nikogo nie udają. A to jest często klucz do skutecznej komunikacji przebić się z przekazem, jednocześnie nie popadając w sztuczność - komentuje.
Z badań wynika również, że Adam Małysz jest bardziej godny zaufania od Kamila Stocha i Piotra Żyły, a Krzysztof Hołowczyc ma silniejszy wizerunek profesjonalisty od Roberta Kubicy i Kajetana Kajetanowicza. Według ankietowanych największa rzetelność cechuje Małysza, Gortata, Kubicę, Karola Bieleckiego i Rafała Sonika.
ZOBACZ WIDEO: Kto za Roberta Lewandowskiego? Kosecki i Saganowski przedstawili swoje pomysły