Ekstraklasa na trzy lata z Lotto i PKO Bankiem Polskim. Mateusz Morawiecki: Moment narodzin kolejnych polskich talentów

PAP / PAP/Leszek Szymański / Mateusz Morawiecki w czasie inauguracji współpracy Lotto i PKO Banku Polskiego z Ekstraklasą
PAP / PAP/Leszek Szymański / Mateusz Morawiecki w czasie inauguracji współpracy Lotto i PKO Banku Polskiego z Ekstraklasą

Totalizator Sportowy i PKO Bank Polski rozpoczęły w piątek trzyletnią współpracę z Ekstraklasą. W jej wyniku do spółki wpłynąć mają 42 miliony złotych.

W tym artykule dowiesz się o:

Podpisane porozumienie obowiązywać ma do końca sezonu 2020-21. Co ważne, pieniądze wpływające do klubów mają być przeznaczone na pracę z młodzieżą, rozwój młodych talentów. Umowa jest efektem Okrągłego Stołu, który odbył się z inicjatywy premiera Mateusza Morawieckiego przed kilkoma miesiącami.

- Pamiętam z przeszłości taką przyśpiewkę: "Już za cztery lata Polska będzie mistrzem świata". Może tak szybko to nie nastąpi, nie będzie to takie proste, ale mamy szansę być mistrzem świata w trenowaniu młodych zawodników. Gdybyśmy zapytali, kto jest idolem tych młodych chłopaków, zapewne wymieniliby wiele nazwisk z zachodnich klubów. Musimy mieć jak najwięcej "Ronaldów", "Sanchezów". Potrzebujemy do tego całej infrastruktury sportowej. Głęboko wierzę, że budując polską piłkę nożną od podstaw, przyczynimy się do kształtowania polskich talentów - mówił podczas piątkowej konferencji prasowej na PGE Narodowym premier Morawiecki.

- Jesteśmy na drodze - nie wiem, jak bardzo długiej - by za kilka lat mieć "polskich Messich", "polskich Griezmannów". By osiągać sukcesy. To jest sport, który porusza wszystkich. Udało nam się wyrwać z marazmu lat 90, ale to wciąż jeszcze nie to. Dziś robimy krok w stronę profesjonalizacji polskiej piłki klubowej. Cieszę się, że podmioty zdecydowały się wspierać polską ligę. Wyrażam ogromną nadzieję, że dziś mamy do czynienia z momentem narodzin kolejnych polskich talentów - dodawał premier.

ZOBACZ WIDEO Eksperci zgodni ws. nowego selekcjonera Polaków. "Musi mieć jakąś koncepcję"

W ramach umowy wspomniane firmy otrzymają od Ekstraklasy najważniejsze świadczenia marketingowe na stadionach, logotypy firm pojawią się także na koszulkach. Partnerem tytularnym ligi pozostanie marka Lotto.

- Ekstraklasa to już nie tylko piłka nożna, sport i biznes. To już coś więcej i w tym "więcej" chcemy uczestniczyć. Chcielibyśmy, by w drużynach było jak najwięcej młodych piłkarzy. I to jest nasz cel sportowy. Drugi, by w perspektywie 10 lat Ekstraklasa znalazła się w grupie 10 najlepszych lig w Europie - powiedział Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego. PKO Bank Polski w sezonie 2018-19 będzie partnerem głównym ligi.

Przedstawiciele Ekstraklasy podczas konferencji nie chcieli mówić o konkretnych kwotach, które w efekcie trójstronnego porozumienia zasilą budżety ekstraklasowych klubów. Według nieoficjalnych, medialnych informacji pojawiających się w sieci (informował o tym między innymi Roman Kołtoń), do Ekstraklasy w trzy lata wpłynie 42 miliony złotych. Oznacza to, że każdy z klubów rocznie zainkasuje niespełna milion złotych.

Źródło artykułu: