To już informacja oficjalna, choć umowa wejdzie w życie dopiero 1 lipca 2019 roku. Ekwipunku Arsenalowi nie będzie już dostarczała Puma, która była partnerem londyńskiego klubu od 2014 roku, a Kanonierzy zarabiali na współpracy 30 mln funtów rocznie.
Adidas, a więc nowy sponsor techniczny drużyny z Londynu, podwoił tę kwotę. Arsenal z niemieckim gigantem odzieżowym podpisał pięcioletnią umowę (do 2024 roku) o łącznej wartości 300 mln funtów. Na konto klubu z Emirates Stadium będzie zatem wpływać 60 mln funtów rocznie.
Warto wspomnieć, że Arsenal w przeszłości grał już w strojach Adidasa. Miało to miejsce w latach 1986-1994, dwukrotnie zdobywając mistrzostwo Anglii (wtedy nie istniała jeszcze Premier League).
Dodajmy, że w sprzęcie Adidasa występują też Manchester United, Real Madryt i Bayern Monachium. Umowa Czerwonych Diabłów jest warta 75 mln funtów rocznie (najwięcej spośród klubów ligi angielskiej, Chelsea od Nike dostaje 60 mln funtów co 12 miesięcy).
ZOBACZ WIDEO Pechowy mecz dla Mateusza Klicha. Leeds zremisowało z Brentford [ZDJĘCIA ELEVEN SPORTS]