Słowacy garną się do Lotto Ekstraklasy. "To stacja przejściowa do lepszej ligi"

WP SportoweFakty / Agnieszka Skórowska / Na zdjęciu: Lukas Haraslin
WP SportoweFakty / Agnieszka Skórowska / Na zdjęciu: Lukas Haraslin

Drużyny Ekstraklasy sprowadziły zimą już 6 Słowaków. - Wiemy, że wartość i umiejętności naszych graczy są atrakcyjne dla dużych klubów z Polski - podkreśla menedżer Pavol Juhas. - To stacja przejściowa do lepszej ligi - mówi dziennikarz Pavol Spal.

Jesienią było ich 12 w 9 klubach. Teraz dodatkowo Zagłębie Sosnowiec pozyskało Lukasa Hrosso, Martina Totha i Lukasa Gressaka, Jagiellonia ściągnęła Martina Adamca i Andreja Kadleca, a Górnik Zabrze zakontraktował Martina Chudego. Słowacka kolonia w Lotto Ekstraklasie się powiększa.

- Uważamy, że te rozgrywki są dobrym krokiem dla piłkarzy, którzy chcą się wypromować do dużych lig - nie kryje Pavol Juhas, który z kolei negocjował przejście Martina Kostala z Wisły Kraków do Jagi.

To, co mówi nam słowacki agent, znajduje potwierdzenie w faktach z przeszłości. Od otwarcia się naszej ligi na obcokrajowców i rozpadu Czechosłowacji, przez Ekstraklasę przewinęła się już ponad setka jego rodaków. Kilku udało się zwrócić uwagę skautów z najlepszych lig. I tak z Legii Ondrej Duda wyjechał do Herthy Berlin, Jan Mucha trafił do Evertonu, a Dusan Kuciak przeniósł się do Hull. Dobre występy Roberta Picha w Śląsku Wrocław zaowocowały transferem do Kaiserslautern, a solidność Martina Bukaty w Piaście Gliwice zauważyli w Benevento. Zapewne niedługo z Lechii Gdańsk na zachód wyjedzie Lukas Haraslin.

Jednak Słowaków przyciąga do nas nie tylko możliwość promocji. - Polska liga jest silniejsza od słowackiej, na mecze chodzi więcej kibiców - stwierdził Martin Toth po transferze do Zagłębia Sosnowiec, cytowany przez oficjalną stronę internetową klubu.

ZOBACZ WIDEO Bezsensowny transfer Peszki? "Za jego pół pensji można mieć trzech młodszych zawodników"

- Polska jest krajem bliskim. Podobny język, mentalność. Wasze kluby mają więcej pieniędzy. Na pewno lepsze płace i ogólne warunki są w Polsce, a sama Ekstraklasa ma lepszy wizerunek w Europie - wylicza natomiast Pavol Spal, redaktor słowackiego dziennika "SME".

Czytaj także: "Efektu Piątka" nie będzie. Smutna prawda o Lotto Ekstraklasie

Dlaczego zaś polskie kluby tak chętnie sięgają po Słowaków? Oprócz możliwości zarobku chodzi o to, że... - Są tańsi od naszych graczy z podobnym doświadczeniem - mówi nam jeden z dyrektorów sportowych klubów Ekstraklasy. - Przykład? Wysłaliśmy jakiś czas temu zapytanie o nastolatka z kilkunastoma meczami w tamtejszej lidze. To był młodzieżowy reprezentant kraju z 3-letnią umową. Klub chciał za niego 200 tysięcy euro. W przypadku Polaka z Ekstraklasy rozmowy zaczęłyby się zapewne od kilka razy wyższej kwoty - dodaje nasz rozmówca.

- Zdajemy sobie sprawę, że wartość i umiejętności naszych graczy są atrakcyjne dla dużych klubów z Polski. Dlatego jest to dobry rynek i obie strony odnoszą korzyść - podkreśla zaś Juhas.

Warto na koniec zaznaczyć, że sama liga słowacka także jest pod lupą naszych drużyn. Świadczą o tym chociażby przejście Serba Vukana Savicevicia ze Slovana Bratysława do Wisły Kraków czy próba pozyskania Czecha Erika Daniela z MFK Rużomberok przez kilka zespołów Ekstraklasy.

Komentarze (1)
avatar
stachu76
1.02.2019
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Aż miło poczytać jak nasza Ekstraklasa jest postrzegana w innych krajach , normalnie można by pomyśleć że u nas jest kraina mlekiem i miodem płynąca ....Trzeba poczekać do kolejnego okienka tra Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.