Kampania internetowa Arsenalu Londyn i firmy Adidas, która polegała na tym, że kibice futbolu mogli umieszczać własne wiadomości na wirtualnej koszulce Kanonierów, została przerwana z powodu rasistowskich i antysemickich wpisów. Twitter, na którym doszło do skandalu, zapowiedział śledztwo w tej sprawie.
"Projekt został zniszczony w obrzydliwy sposób. Użytkownicy Twittera wpisywali m.in. "InnocentHitler" (z ang. NiewinnyHitler), "DieAllN..." (z ang. ŚmierćWszystkimCz...) czy też "GasAllJ..." (z ang. ZagazowaćWszystkichŻ...)" - czytamy w brytyjskim dzienniku "The Sun".
Not jumping on this because of the team in question, but...
— Kayvan Moghaddassi (@theKayv) 2 lipca 2019
I work on campaigns like this for brands all the time, and it staggers me how much of an oversight can be made on things like this.https://t.co/NPssyluybo
Jak informuje gazeta, pojawiły się też odniesienia do Madeleine McCann, której zaginięcie w maju 2007 r. wywołało szereg kontrowersji, a także do tragedii w Hillsborough (15 kwietnia 1989 r. pochłonęła 96 ofiar śmiertelnych).
ZOBACZ: Arsene Wenger o swojej przyszłości. "Wrócę do futbolu, ale nie wiem w jakiej roli" >>
- Całkowicie potępiamy użycie takiego języka. W naszej grze i społeczeństwie nie ma miejsca na takie zachowania. Ciężko pracujemy nad tym, żeby zachęcać do różnorodności i integracji dzięki naszemu programowi "Arsenal dla Wszystkich" - powiedział mediom rzecznik klubu z Emirates Stadium.
ZOBACZ WIDEO Mike Tyson wybuchł po pytaniu o Powstanie Warszawskie. "Czy wiem coś o powstaniu? Jestem niewolnikiem"