La Liga. Real i Barcelona deklasują rywali w social mediach. W sumie mają niemal pół miliarda obserwujących

Getty Images / Gonzalo Arroyo Moreno / Na zdjęciu: Karim Benzema i Sergi Roberto
Getty Images / Gonzalo Arroyo Moreno / Na zdjęciu: Karim Benzema i Sergi Roberto

W dzisiejszych czasach niezaprzeczalną wartością są liczby generowane w social mediach. Wśród klubów najlepszymi wynikami zdecydowanie pochwalić się mogą Real Madryt oraz Barcelona, które mają niemal dwukrotnie lepsze liczby niż 3. Manchester United.

Nie da się w dzisiejszym świecie zdeprecjonować roli social mediów. To liczba polubień na Facebooku czy obserwujących na Instagramie bądź Twitterze w olbrzymiej mierze jest wyznacznikiem wartości marketingowej danego podmiotu. Nie dziwi zatem, że dużą wagę do tego sektora przykładają także kluby sportowe.

Hiszpański "AS" postanowił podsumować liczby 30 najchętniej obserwowanych drużyn. Co ciekawe, choć brane były pod uwagę wszystkie dyscypliny, to czołowa "10" została w pełni zdominowana przez kluby piłkarskie. Dopiero na 11. miejscu znaleźć można Los Angeles Lakers z NBA. W sumie w czołowej "20" najlepsza koszykarska liga ma jeszcze 3 innych przedstawicieli (Golden State Warriors, Chicago Bulls oraz Miami Heat). Ciekawostką mogą być miejsca 20-22, na których znalazły się indyjskie kluby krykieta. W "30" swoich przedstawicieli mają jeszcze dwie inne dyscypliny. Na miejscach 27 oraz 28 znalazły się Dallas Cowboys oraz New England Patriots z NFL, a oczko niżej jedyny przedstawiciel baseballa - New York Yankees. Reszta miejsc należy do drużyn znanych z boisk piłkarskich.

Czytaj także: Transfery. Andres Iniesta wciąż nie narzeka na brak ofert. Hiszpana kuszą byli koledzy z Barcelony

Zdecydowanie najlepszymi wynikami pochwalić się może dwójka hiszpańskich gigantów Real Madryt łącznie ma niemal 224 miliony obserwujących, zaś FC Barcelona o 10 milionów mniej. Liczby te robią jeszcze większe wrażenie, gdy porównamy je z kolejnym w zestawieniu - Manchesterem United. "Czerwone Diabły" zgromadziły bowiem "zaledwie" 126 milionów fanów.

Co ciekawe, aktualny triumfator Ligi Mistrzów oraz dominujący w Premier League Liverpool znalazł się dopiero na 8. miejscu. Social media "The Reds" obserwuje nieco ponad 69 milionów osób.

Czytaj także: Transfery. Niewypał transferowy Atletico odbuduje się w Londynie? Thomas Lemar łączony z Arsenalem

Czołowa "15" najchętniej obserwowanych klubów w social mediach prezentuje się następująco:

1. Real Madryt - 224 mln 
2. FC Barcelona - 214 mln
3. Manchester United - 126 mln
4. Chelsea - 81 mln
5. Juventus - 81 mln
6. Bayern Monachium - 73 mln
7. Paris Saint-Germain - 71 mln
8. Liverpool - 69 mln
9. Arsenal - 69 mln
10. Manchester City - 61 mln
11. Los Angeles Lakers - 40 mln
12. AC Milan - 38 mln
13. Golden State Warriors - 31 mln
14. Borussia Dortmund - 27 mln
15. Atletico Madryt - 27 mln

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: wykop bramkarza i... katastrofa! Co on narobił? (wideo)

Komentarze (3)
avatar
Katon el Gordo
29.12.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
W pierwszej 10-tce same drużyny piłki nożnej ale artykuł zamieszczony w dziale NBA. A dlaczego nie ma tego artykułu w dziale PIŁKA NOŻNA ? Ktoś się chyba przejadł na święta i pomyliło mu się z Czytaj całość
Gnoiciel lubelskich przyglupow
29.12.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
kogo obchodza jakies social media.Skoro 8 w rankingu Liverpool jest najlepsza druzyna Swiata? 
avatar
Szarold
29.12.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Co do ankiety - na pewno nie SF 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.