PKO Ekstraklasa: Warta Poznań przygotowała plan rozwoju. Obejmuje nie tylko rozbudowę stadionu

WP SportoweFakty / Szymon Mierzyński / Na zdjęciu: stadion przy Drodze Dębińskiej w Poznaniu
WP SportoweFakty / Szymon Mierzyński / Na zdjęciu: stadion przy Drodze Dębińskiej w Poznaniu

Jeszcze w tym roku powstanie koncepcja rozbudowy obiektów Warty Poznań. Beniaminek PKO Ekstraklasy przygotował plan rozwoju, chce też zagospodarować nisze, którymi do tej pory nikt w regionie się nie zajmował.

Awans zielonych do najwyższej klasy rozgrywkowej wyprzedził działania organizacyjne, lecz przy Drodze Dębińskiej robią wszystko, by infrastruktura dogoniła sprawy sportowe. To ważna kwestia w kontekście nie tylko powrotu na własny stadion, ale też uruchomienia szeregu innych inicjatyw, które pomogłyby Warcie w trwałym rozwoju.

- Szukamy dla siebie wartości, które niekoniecznie sprowadzają się tylko do sportu. Nie chcemy, by popularność klubu czy jego rozwój były uzależnione tylko od tego, w jakiej lidze akurat gra - zwłaszcza że dobry wynik sportowy nie jest czymś, co jesteśmy w stanie sobie zawsze zagwarantować. Dlatego kładziemy teraz mocny nacisk na tworzenie wokół Warty społeczności. Tworzymy inicjatywy, których dotąd w Poznaniu nie było. Wychodzimy do seniorów, kobiet oraz osób z niepełnosprawnościami - podkreślił dyrektor marketingu klubu z Drogi Dębińskiej, Jarosław Żubka.

Wielkie zmiany na stadionie

Warta cały czas rozmawia z miastem o dostosowaniu "ogródka" do wymogów ekstraklasowych. Już działa na nim sztuczne oświetlenie, jesienią ma zostać dokończona instalacja podgrzewanej murawy. Do pełni szczęścia brakuje nowego budynku klubowego i trybuny z zapleczem.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: tak się strzela w polskiej III lidze

Przy Drodze Dębińskiej nie mówi się na razie o budowie całego stadionu, priorytetem jest stworzenie widowni o pojemności 4,5 tys. osób (tego wymaga podręcznik licencyjny) i uporządkowanie terenu - tak, by drużyna Piotra Tworka mogła za jakiś czas występować u siebie.

Budowa całego obiektu jest póki co mało realna, bo miasto tnie wydatki w związku z epidemią koronawirusa, w stolicy Wielkopolski wciąż też rozpamiętuje się ogromne środki, jakie pochłonęło powstanie Stadionu Miejskiego (800 mln zł).

- Projekty nowego budynku pojawiały się w przeszłości, ale to są już sprawy mocno nieaktualne. Trzeba zmierzyć, jak w obecnych realiach, związanych z epidemią koronawirusa, kształtowałyby się koszty takich prac. Na pewno nie mamy mocarstwowych planów, tyle że musimy pamiętać o wymogach licencyjnych. Dziś stadion w ekstraklasie musi pomieścić co najmniej 4,5 tysiąca widzów. My na tym poziomie aktualnie występujemy, a w przyszłości takie wymagania mogą zostać przeniesione również do lig niższych. Dlatego, bez względu na aktualne realia sportowe, warto przygotować obiekt, który spełni wszystkie wymagania - zaznaczył szef rady nadzorczej zielonych, Marcin Janicki.

Warta ma pomysł na siebie, pracuje też nad źródłami jego sfinansowania. - Przy Drodze Dębińskiej chcemy stworzyć strefę "ogródek", w której można będzie spędzać czas poza meczami. Będą tam miejsca wypoczynkowe, gastronomiczne, kino letnie, czy możliwość organizacji koncertów. Ten projekt trafił już do budżetu obywatelskiego - dodał Jarosław Żubka.

Rywalizacja z Lechem tak, ale tylko pod niektórymi względami

Dziś sportowo Warta nie jest w stanie dorównać Lechowi i pod tym względem nie będzie z nim rywalizować. Chce jednak zagospodarować sporą niszę, którą w ostatnich latach nie zajmował się ani "Kolejorz" (startował z projektem szkolenia dziewczynek, lecz nie jest klubem funkcjonującym w modelu wielosekcyjnym), ani żaden inny podmiot w stolicy Wielkopolski. Już stworzyła drużynę amp futbolu, mocno stawia też na pracę z kobietami. Niedawno kobieca drużyna Warty wystartowała w IV lidze, pierwszy turniej ligowy rozegrali także amp futboliści.

- Jeśli chodzi o amp futbol, w promieniu 200 km od Poznania nie ma klubu, który mógłby zaoferować uprawianie sportu ludziom po amputacjach. Jeden z naszych zawodników dojeżdża aż spod Płocka. Co do futbolu kobiecego, w całej w akademii mamy 360 młodych zawodników, z czego 60 to dziewczynki - zaznaczył Żubka.

Ta otwartość ma Warcie pomóc w pozyskiwaniu sponsorów, a także realizować społeczną odpowiedzialność biznesu. Zieloni nie mają jednak zamiaru pozycjonować się jako konkurencja dla Lecha, zwłaszcza że Poznań w skali krajowej jest chlubnym wyjątkiem. Nie dochodzi w nim do konfliktów kibiców, nie ma wzajemnych animozji. Na przyszłotygodniowych derbach na Stadionie Miejskim (w niedzielę 20 września o godz. 17.30) sympatycy obu drużyn będą siedzieć razem.

- Warta ma rywalizować przede wszystkim z innymi rozrywkami w mieście. Chcemy być ciekawą alternatywą dla spędzenia dnia np. w galerii handlowej. Dlatego dążymy do momentu, w którym dzień meczowy to nie będzie tylko 90 minut rywalizacji piłkarzy. Temu ma służyć lepsze zagospodarowanie terenów przy Drodze Dębińskiej. Wierzymy, że dzięki temu możemy znacznie powiększyć bazę kibiców - podkreślił dyrektor marketingu.

Wszystkie pomysły zielonych zostały zebrane w dokumencie o nazwie "Plan rozwoju 2020-2023". Z nim mogą się zapoznać zarówno sympatycy beniaminka PKO Ekstraklasy, jak i podmioty, z którymi rozmawia on o sponsoringu, bądź innych formach wsparcia.

Czytaj także:
La Liga: Lionel Messi zostaje w Barcelonie. "To będzie dla niego sezon udręki"
Holandia - Polska. Piłkarze szczekają na dziennikarzy. Wielka awantura i kary

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.