Zróżnicowana nawierzchnia opon dla Pirelli w Rajdzie Argentyny

W tym tygodniu czwarta runda Rajdowych Mistrzostw Świata odbywa się w Ameryce Południowej. Jest to największy globalny rynek dla Pirelli, gdzie odbędzie się Rajd Argentyny.

W tym artykule dowiesz się o:

To klasyczna impreza, w której nie brakuje niczego: są tu kamienie, błoto, szuter i zmienna pogoda. Jedną z najbardziej znanych cech charakterystycznych rajdu są liczne odcinki specjalne rozgrywane na dużej wysokości nad poziomem morza. W takich warunkach moc silnika spada nawet o 20 procent, zatem utrzymanie czystej linii przejazdu i odpowiednia trakcja są jeszcze ważniejsze niż zazwyczaj.
 
Europa szykuje się na nadejście lata, ale na południowej półkuli, w Argentynie, warunki atmosferyczne odpowiadają bardziej jesieni i zimie. Deszcz jest bardzo prawdopodobny i dlatego opony muszą radzić sobie na potencjalnie bardzo zróżnicowanej nawierzchni - tak jak drogowe opony Pirelli, w produkcji których wykorzystywana jest duża część technologii zaczerpniętej z wyczynowego ogumienia.
[ad=rectangle]
W Argentynie kierowcy mają do dyspozycji miękkie ogumienie "205/65-15 Pirelli Scorpion KS Reinforced" jako podstawowe opony oraz twarde "205/65-15 Pirelli Scorpion KH Reinforced" jako opcjonalne (na gorętsze lub dłuższe odcinki). Te opony oparte są na zeszłorocznym modelu "K", a ich większa stabilność i wytrzymałość bardzo się przyda na 12 odcinkach specjalnych rajdu, o łącznej długości 345 kilometrów.

Najdłuższa próba liczy 56 kilometrów, a najkrótsza 2,7 kilometra. Po superoesie w czwartek, 23 kwietnia, rajd zakończy się w niedzielę, 26 kwietnia, w Villa Carlos Paz niedaleko Cordoby.

Dostępne opony i przepisy
Według aktualnych przepisów kierowcy WRC mają do dyspozycji po 24 opony na cały rajd (po cztery na każdą możliwość zmiany opon plus cztery zapasowe). Mogą wybierać spośród 24 sztuk ogumienia podstawowego "205/65-15 KS Reinforced" oraz 16 sztuk opcjonalnych "205/65-15 KS Reinforced". Wzór bieżnika "K" słynie z uniwersalności i jest dostosowany do jazdy zarówno po suchym, jak i po mokrym szutrze. Wewnętrzna część asymetrycznego bieżnika pomaga w przyspieszaniu i hamowaniu, a zewnętrzna zapewnia przyczepność boczną.

Źródło artykułu: