Samochód Roberta Kubicy został doprowadzony do stanu używalności po sobotnim wypadku w wyniku którego w Fieście WRC awarii uległo zawieszenie. System Rally2 umożliwił powrót na trasę z dodatkową karą czasową. [ad=rectangle]
Na pierwszej pętli Kubica prezentował bardzo dobre tempo. Na dziewiętnastym oesie był lepszy nawet od Sebastiena Ogiera. Inna sprawa, że Francuz raczej pewny końcowego zwycięstwa mocno odpuścił w sobotę.
Na 18 i 19 oesie triumfowali kolejno Elfyn Evans oraz Jari-Matti Latvala. Fin odrobił znaczną część strat do Ogiera. Na dwóch oesach przybliżył się do kolegi z zespołu na nieco ponad 20 sekund.
Niespodzianką była postawa wspomnianego wcześniej Evansa oraz Sordo. Obaj dwukrotnie wspólnie z Latvalą zajęli podium na niedzielnych oesach Rajdu Niemiec.
Klasyfikacja Rajdu Niemiec po 19 OS:
P. | Kierowca | Samochód | Czas/strata |
---|---|---|---|
1 | Sebastien Ogier | VW Polo WRC | 3:15:52,8 |
2 | Jari-Matti Latvala | VW Polo WRC | +22,6 |
3 | Andreas Mikkelsen | VW Polo WRC | +1:53,9 |
4 | Dani Sordo | Hyundai i20 WRC | +2:07,4 |
5 | Thierry Neuville | Hyundai i20 WRC | +2:26,1 |
6 | Elfyn Evans | Ford Fiesta RS WRC | +2:47,3 |
7 | Mads Ostberg | Citroen DS3 WRC | +2:59,5 |
8 | Ott Tanak | Ford Fiesta RS WRC | +4:17,2 |
9 | Haydden Paddon | Hyundai i20 WRC | +4:38,1 |
10 | Stephane Lefebvre | Citroen DS3 WRC | +4:48,1 |