Odcinki specjalne Rajdu Akropolu uznawane są za najtrudniejsze na świecie, nawet gdy są suche. Deszcz, który spadł tuż przed rozpoczęciem rywalizacji sprawił, że załogi walczące w greckiej rundzie FIA ERC stanęły w sobotę przed jeszcze trudniejszym zadaniem. Opady zamieniły szutrowe trasy w okolicach Loutraki w kompletnie nieprzewidywalne odcinki pełne błota i wody. W warunkach, w których przyczepność zmienia się z metra na metr, a widoczność ogranicza zapadający zmierzch załoga LOTOS Rally Team konsekwentnie realizowała swój plan. Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran jechali szybko i pewnie, unikając błędów.
Potwierdzeniem formy Polaków było przekonujące zwycięstwo na pierwszym odcinku specjalnym i pozycja wiceliderów Rajd Akropolu. Co ważne, w klasyfikacji zawodów "Kajto" i jego pilot wyprzedzają swoich rywali do tytułu Mistrzów Europy, czyli fabryczny duet Peugeota - załogę Breen/Martin. Przed zawodnikami LOTOS Rally Team plasują się jedynie reprezentanci gospodarzy w Skodzie Fabii R5 - Lambros Athanassoulas i Nikolaos Zakhaeos.
Rywalizacja w niedzielnym etapie Rajdu Akropolu rozegra się na 7 odcinkach specjalnych o łącznej długości niemal 135 kilometrów. Szczególnie wymagająca będzie poranna pętla, czyli prawie 80 km rywalizacji bez serwisu. Ceremonię mety Rajdu Akropolu zaplanowano na 16:40 polskiego czasu.
- To był dla nas bardzo długi dzień. Zaczęliśmy od przejazdów treningowych, później kwalifikacje, honorowe rozpoczęcie rajdu pod Akropolem w Atenach, a potem właśnie dwa bardzo trudne odcinki specjalne, w tym jeden już po ciemku. Ostatni raz jechałem w takich warunkach w 2013 roku - Rajd Polski. Ten jest podobny do niego, a miejscami jest nawet bardziej ślisko. To było bardzo błotniste przeżycie, ale takie też są rajdy. Jesteśmy tutaj i cieszę się. Myślę, że drugie miejsce ustawia nas w dobrej pozycji przed jutrzejszym dniem - powiedział Kajetan Kajetanowicz.
Klasyfikacja generalna po 2 OS:
P. | Kierowca | Auto | Czas/Strata |
---|---|---|---|
1. | Lambros Athanassoulas | Skoda Fabia R5 | 38:12,9 |
2. | Kajetan Kajetanowicz | Ford Fiesta R5 | +9,6 |
3. | Craig Breen | Peugeot 208 T16 | +14,7 |
4. | Aleksiej Łukjaniuk | Ford Fiesta R5 | +32,3 |
5. | Jaromír Tarabus | Skoda Fabia S2000 | +1:16,0 |
6. | Raul Jeets | Ford Fiesta R5 | +1:20,3 |
7. | David Botka | Mitsubishi Lancer Evo IX | +1:42,4 |
8. | Dominik Butvilas | Subaru Impreza STI | +2:33,4 |
9. | Petros Pantelli | Mitsubishi Lancer Evo IX | +4:12,5 |
10. | Antonin Tlustak | Skoda Fabia S2000 | +4:18,0 |
Mecz życia Mączyńskiego?