[color=#3D3D3D]Kajetan Kajetanowicz wraz z Jarkiem Baranem liderują w tegorocznych mistrzostwach Europy (FIA ERC) i walczą o historyczny trzeci z rzędu tytuł. Załoga LOTOS Rally Team rozpoczyna teraz rywalizację w szóstej rundzie zmagań, czeskim Rajdzie Barum.
Tuż przed startem zawodów rozegrany został odcinek testowy, a następnie kwalifikacyjny. Różnice w czasach na mecie każdego z "oesów" były niewielkie i wynosiły często tylko ułamki sekund. Kajetanowicz i Baran w kwalifikacjach wywalczyli czwarty czas, plasując się niespełna trzy i pół sekundy za zwycięzcami, Aleksiejem Łukjaniukiem i Aleksiejem Arnautowem (Rosja, Ford Fiesta R5). Drugi czas uzyskał sześciokrotny zwycięzca tego rajdu, Jan Kopecký, pilotowany przez Pavla Dreslera (+0,512 s., Czechy, Skoda Fabia R5). Trzeci był dwudziestokrotny uczestnik Rajdu Barum, Václav Pech jun., z pilotem Petrem Uhelem (+3,097 s., Czechy, Ford Fiesta R5). Warto podkreślić, że aż 26 załóg uplasowało się w różnicy niecałych dziesięciu sekund.
Z pozostałych polskich załóg startujących samochodami klasy R5, Grzegorz Grzyb był 16., Łukasz Habaj z eSky Rally Team uzyskał 17. czas, a Jarosław Szeja z GK Forge Metkom Rally Team miał 21. wynik.
W piątek o godzinie 16:00 oficjalna ceremonia startu, wcześniej poprzedzona wyborem pozycji startowych do sobotniego etapu. Następnie o 21:30 rozpocznie się pierwszy odcinek specjalny, czyli miejska próba Zlín (9,51 km). Załogi startują w odwróconej kolejności, a to oznacza, że liderzy - Kajetanowicz i Baran - znajdą się na trasie jako ostatni.
ZOBACZ WIDEO: Gorzkie słowa polskiego alpinisty. "Ci ludzie nie zachowują się jak ludzie gór"
Kajetanowicz jest jedynym zawodnikiem, który wygrywał odcinki specjalne we wszystkich dotychczasowych rundach mistrzostw Europy 2017. Łącznie ma na swoim koncie już 116 wygranych prób w cyklu FIA ERC.
- Startujemy z pierwszym numerem, to na pewno duże i motywujące wyzwanie. Konkurencja jest bardzo mocna, do tego wymagające trasy - być może będzie to najtrudniejszy rajd w kalendarzu. Drogi są niesłychanie wąskie, podbijające i szybkie. Często zabrudzone, ale miejscami też z wysokim poziomem przyczepności. W takiej sytuacji ocena zmian nawierzchni jest kluczowa. Ważna jest też odwaga, ale jednocześnie kalkulacja, czyli przewidywanie, gdzie może pojawić się brud. Rywalizację zaczynamy od bardzo widowiskowego odcinka w centrum Zlina. Starujemy bardzo późno, ale mimo tego zawsze towarzyszą nam dziesiątki tysięcy kibiców i to na pewno dodaje trochę "koni mechanicznych" - mówi Kajetanowicz.
Wyniki odcinka kwalifikacyjnego przed Rajdem Barum 2017:
1. Łukjaniuk / Arnautow (Rosja, Ford Fiesta R5) 2:43,336 s.
2. Kopecky / Dresler (Czechy, Skoda Fabia R5) +0,512 s.
3. Pech jun. / Uhel (Czechy, Ford Fiesta R5) +3,097 s.
4. Kajetanowicz / Baran (Polska, Ford Fiesta R5) +3,354 s.
5. Kostka / Kucera (Czechy, Skoda Fabia R5) +3,415 s.
6. Suarez / Carrera (Hiszpania, Peugeot 208 T16 R5) +3,927 s.
7. Cerny / Cernohorsky (Czechy, Skoda Fabia R5) +4,305 s.
8. Koci / Schovanek (Słowacja/Czechy, Skoda Fabia R5) +4,333 s.
9. Magalhaes / Magalhaes (Portugalia, Skoda Fabia R5) +4,581 s.
10. Valousek / Havelkova (Czechy, Skoda Fabia R5) +4,792 s. [/color]