WP SportoweFakty.wp.pl – wiadomości sportowe, relacje live, wyniki meczów

Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Policja odpowiada Krzysztofowi Hołowczycowi: Kontrola odbyła się zgodnie z wszystkimi procedurami

Krzysztof Hołowczyc kwestionuje warunki, w jakich stracił prawo jazdy, ale stanowisko policji jest bardzo klarowne: interwencja odbyła się zgodnie z procedurami.
Szymon Mierzyński
Szymon Mierzyński
WP SportoweFakty / Łukasz Trzeszczkowski / Paweł Przedpełski, Krzysztof Hołowczyc

Były kierowca rajdowy, który według policjantów jechał z prędkością 113 km/h w terenie zabudowanym (przy ograniczeniu do 50), podkreślił na Facebooku, że nie przekroczył 100 km/h, zaś odczyt odnosił się do prędkości radiowozu, a nie jego auta. Kwestionował też ciśnienie opon w pojeździe, którym poruszali się policjanci, co miało zawyżyć wynik pomiaru.

- Każdy kierowca ma prawo się bronić w sytuacji, gdy popełni wykroczenie. Nie mam w zwyczaju komentować takiego zachowania - mówi WP SportoweFakty asp. szt. Paweł Petrykowski, rzecznik prasowy Komendanta Wojewódzkiego Policji we Wrocławiu (do zdarzenia doszło na terenie gminy Nowa Ruda na Dolnym Śląsku).

Jak policjanci odnoszą się do zarzutów Krzysztofa Hołowczyca? - Działanie policjantów było w pełni zgodne z procedurami, a urządzenie, którego użyto do pomiaru, jest zalegalizowane. To wideorejestrator, który mierzy prędkość pojazdu znajdującego się przed radiowozem - podkreślił Petrykowski.

Przeczytaj także: Krzysztof Hołowczyc bez prawa jazdy, ale czy słusznie? Kierowca nie przyjął mandatu

Sprawa będzie mieć finał w sądzie. - Kierowca otrzymał propozycję mandatu w wysokości 400 zł i 10 pkt. karnych. Nie przyjął go, do czego ma pełne prawo - zaznaczył rzecznik prasowy.

Hołowczyc stracił prawo jazdy w czwartek i przez najbliższe trzy miesiące nie będzie uprawniony do prowadzenia samochodu.

W 2013 roku kierowca miał podobne kłopoty. Wtedy również nie przyjął mandatu, kwestionując prawidłowość warunków, w jakich dokonano pomiaru. Sprawą zajął się biegły, ale ostatecznie uległa ona przedawnieniu i do wymierzenia kary nie doszło.

Przeczytaj także: Krzysztof Hołowczyc nie po raz pierwszy ma problemy z policją

Przeczytaj także: Krzysztof Hołowczyc broni się przed zarzutami. "Pomiar był przeprowadzony nieprawidłowo"

ZOBACZ WIDEO Absurd w eliminacjach. Kamerzysta przeszkodził Justynie Święty

Czy wyjaśnienia policji są przekonujące?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
inf. własna

Komentarze (150):

[ Anuluj ] Odpowiadasz na komentarz:

Dowiedz się jak umieszczać linki od tagów, pogrubiać tekst, itp.
  • ORH- 1
    Kto ty do ch.. tu jesteś. Masz 4 posty i podnosisz tu bardzo głos?!
    FootballExpertPRO ale walisz farmazony...
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • ORH- 1
    Spadaj dziadu.
    FootballExpertPRO ale walisz farmazony...
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • Vivendi 0
    Ograniczenia prędkości w terenie zabudowanym wynikają nie tylko z potrzeby zachowania bezpieczeństwa, ale bardzo często służą ograniczeniu hałasu powodowanego przez ruch drogowy, który wrasta znacząco wraz z prędkością pojazdu. A ruch dwupasmowy niekoniecznie prowadzony jest po to, żeby przyspieszać znacząco potok ruchu, ale może być związany z chęcią zapewnienia większej płynności przy średniej prędkości. Większość kierowców przyspieszając na drodze, szczególnie w nocy, nie bierze pod uwagę tego, że hałas przez nich powodowany może komuś przeszkadzać. Zapominają też o tym, że ilość zanieczyszczeń emitowanych do powietrza przez pojazdy, również zależy od prędkości jazdy, i najmniejsze emisje są przy prędkościach średnich. Reasumując, zamiast sarkać na ograniczenie prędkości na danej drodze, może watro się zastanowić, co jeszcze może być jej przyczyną (nadmierny hałas szkodzi nie tylko ludziom, część ograniczeń wyniki z potrzeby ochrony np. ptaków...), i jak jeździć, żeby nie przeszkadzać innym....
    Andrzej Brzozowski OBWODNICA NOWEJ RUDY JEST NOWA I TAM JEST DWUPASMOWKA I MOZNA JECHAC A JAK SIE USTAWIA 50KM/H TO SIE CO ROBI? ZBIERA KASE ZA MANDATY I WCALE TO NIE MA NIC Z BEZPIECZENSTWEM TU....PO PROSTU IDIOTYZM ABY NA TAKIEJ DRODZE JECHAC JAK ROWEREM POJAZDEM XXI WIEKU ...KOMU TO MA SŁUZYC I PO CO TAKIE RZECZY ? PO CO BUDOWAC DROGI DWUPASMOWE I ROBIC NA NICH OGRANICZENIA PREDKOSCI? TO TYLKO DEBIL TK ROBI BO TO ABSURDY SA ABY NNIE MOZNA JECHAC SZYBCIEJ TAM GDZIE MOZNA JECHAC I TO BEZPIECZNIE
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
Pokaż więcej komentarzy (147)
Pokaż więcej komentarzy (150)
Pokaż więcej komentarzy (150)
Pokaż więcej komentarzy (150)
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×