Pojedynek mistrzów w Rajdzie Monte Carlo. Na razie lepszy Sebastien Ogier
Sebastien Ogier i Sebastien Loeb to dwie żywe legendy WRC. W Rajdzie Monte Carlo obu francuskim mistrzom kierownicy przyszło się spotkać na odcinkach specjalnych. Po pierwszym dniu lepszy jest Ogier. Jego przewaga nad Loebem jest jednak minimalna.
Rajd Monte Carlo stanowi jednak chrapkę dla Ogiera, a na starcie imprezy pojawił się też Loeb. Zmotywował ich fakt, że WRC wchodzi właśnie w nową erę, napędzaną samochodami hybrydowymi.
Ogier w ostatnich latach pomagał rozwijać nową rajdówkę Toyoty, zaś Loeb wziął na swoje barki rozwój Forda Pumy, za który odpowiada brytyjski M-Sport. Dlatego ich starcie na górskich odcinkach Monte Carlo zapowiadało się wyśmienicie.
ZOBACZ WIDEO: Kłopot okaże się atutem?! Słowa ws. Kamila Stocha napawają dużym optymizmemPo pierwszym dniu rywalizacji lepszy jest Ogier, którego łupem padły oba wieczorne odcinki specjalne - Luceram/Lantosque oraz La Bollene-Vesubie/Moulinet. Przewaga 38-latka nad starszym rodakiem jest jednak minimalna. Wynosi ledwie 6,7 s.
- Na drugim odcinku było lepiej niż na pierwszym, choć nie wiem, czy uzyskany czas będzie dobry. Próbujemy ciągle różnych ustawień w tym samochodzie i na razie jesteśmy zadowoleni z tego, jak układa się ten rajd - komentował Ogier na mecie czwartkowego etapu.
- Mieliśmy sporo frajdy. Opony nie miały łatwo. Przegrzałem je w środkowej sekcji odcinka i potem już walczyłem o to, by utrzymać samochód na drodze. Mimo to, pojechaliśmy dobry etap - twierdził z kolei Loeb.
Ciąg dalszy walki Ogier-Loeb w Rajdzie Monte Carlo już w piątkowy poranek. Początek trzeciego odcinka specjalnego przewidziano na godz. 9.14.
WRC - Rajd Monte Carlo - wyniki po 2. oesach:Pozycja | Kierowca | Samochód | Czas/strata |
---|---|---|---|
1. | Sebastien Ogier | Toyota Yaris GR Rally1 | 25:48.4 |
2. | Sebastien Loeb | Ford Puma Rally1 | +6.7 |
3. | Elfyn Evans | Toyota Yaris GR Rally1 | +11.2 |
4. | Adrien Fourmaux | Ford Puma Rally1 | +17.9 |
5. | Gus Greensmith | Ford Puma Rally1 | +21.9 |
6. | Thierry Neuville | Hyundai i20 N Rally1 | +28.5 |
7. | Craig Breen | Ford Puma Rally1 | +29.2 |
8. | Ott Tanak | Hyundai i20 N Rally1 | +41.1 |
9. | Takamoto Katsuta | Toyota Yaris GR Rally1 | +48.2 |
10. | Oliver Solberg | Hyundai i20 N Rally1 | +58.8 |
Czytaj także:
Kłótnia o finanse w F1. Nie ma zgody na regulaminową nowość
Ważne zmiany w F1. Celem ochrona środowiska