Polska zadba o siatkarski rozwój sąsiadów?

Nasz kraj ma mocną pozycję w świecie volleya. Wiąże się to nie tylko z przywilejami, ale też z koniecznością aktywnego działania na rzecz realizacji głównej strategii, jaką wdrażają władze FIVB.

W tym artykule dowiesz się o:

Choć w Polsce siatkówka cieszy się olbrzymią popularnością, na świecie jest to sport wciąż niszowy. Nie mają co do tego złudzeń przedstawiciele FIVB, którzy starają się jednak intensywnie pracować nad tym, by sytuacja uległa zmianie, a sport ten znalazł znacznie większe grono odbiorców. - Prawdziwą siatkówkę mamy dziś w nie więcej niż pięciu krajach: Polsce, Rosji, Brazylii, Włoszech i Japonii. Jeśli chodzi o finanse, to nasz budżet w 90 procentach pochodzi z czterech z nich (bez Rosji). Moim pomysłem jest, by rozprzestrzenić siatkówkę na cały świat - deklaruje prezydent światowej federacji Ary Graca, który był zachwycony zorganizowanymi w Polsce mistrzostwami świata. 
[ad=rectangle]
Choć bez pieniędzy ciężko rozwijać jakąkolwiek dyscyplinę sportu, FIVB nie myśli tylko i wyłącznie o generowaniu jak największych zysków. Do zrobienia w volleyu jest sporo, a jednym z najważniejszych zadań wydaje się promocja dyscypliny, zwłaszcza tam gdzie ma ona olbrzymi, ale nadal w wielkim stopniu niewykorzystany potencjał. - Nie chodzi tylko o pieniądze. teraz na przykład pracujemy nad promocją siatkówki w Stanach Zjednoczonych, gdzie dotychczas ośrodków siatkarskich było bardzo mało. W przyszłym roku finał World Grand Prix odbędzie się w Omaha, właśnie w USA, chociaż Japończycy oferowali dużo więcej pieniędzy. Proszę spojrzeć na Australię. Kraj ten przez kilkanaście lat nie istniał na mapie naszego sportu. Teraz zorganizowano tam finały drugiej dywizji Ligi Światowej, pojawiła się ciekawa drużyna, która może się rozwijać. Idziemy więc w dobrym kierunku - podkreśla brazylijski sternik światowej siatkówki.

Ważną rolę w rozprzestrzenianiu tej dyscypliny ma pełnić nasz kraj. Graca jest pod wrażeniem pracy, jaką wykonuje się w ojczyźnie nowych mistrzów świata. - W Polsce wszyscy kochają siatkówkę i warto to wykorzystać. Jeśli ludzie wykonują tu dobrą robotę, to trzeba z tego czerpać i dawać im coraz więcej imprez - zaznacza. Ma już zresztą dla nas bardzo ważne zadanie. - Spójrzmy na mapę Europy. Polska jest znakomicie rozwinięta siatkarsko, ma świetnych fachowców z odpowiednią mentalnością. Litwa, Łotwa, Estonia, Białoruś, również Ukraina - dla wszystkich tych krajów centrum szkoleniowym powinna być właśnie Polska. Będziemy więc wysyłać tu pieniądze, żeby zatrudniać i rozwijać fachowców, których delegować będziemy potem do tych pobliskich krajów, aby pracowali nad budowaniem tam siatkarskich struktur - wyjaśnia prezydent FIVB.

Rozwój volleya w krajach nadbałtyckich i Europie Wschodniej to kolejny krok w drodze do popularyzacji tego sportu na całym świecie. Światowa federacja ma już w tym zakresie pewne doświadczenia i chce wykorzystać je do tego, by siatkówka jak najszybciej opanowała cały glob. - Podobny model zaczyna działać w Afryce. Mamy na południu Europy Włochy, z których blisko do Algierii, Tunezji, Maroka czy Libii. We wszystkich tych krajach pracowali już trenerzy z Italii, którzy zabierali potem drużyny do siebie, by grać sparingi z zespołami młodzieżowymi i klubowymi, żeby jak najlepiej rozwijać zawodników i zawodniczki z sąsiedniego kontynentu. Widać już olbrzymi postęp, chociażby po żeńskim zespole Algierii. W rewirze subsaharyjskim chciałbym wdrożyć projekt o wdzięcznej dla dziennikarzy nazwie "Afrykański sen". Dla każdego regionu, na który podzieliliśmy te tereny, wysyłane będą pieniądze, które trafiać mają do szkół w całej Afryce. Swoistym centrum dla rozwoju Oceanii ma być Australia. W swoim regionie podobną funkcję ma pełnić Tajlandia. Trwają też rozmowy z Katarem i Dubajem, żeby pokryć region Arabii - opowiada Brazylijczyk.

Mistrzowski puchar należał się Polakom nie tylko za rezultat sportowy, ale też za organizację mundialu
Mistrzowski puchar należał się Polakom nie tylko za rezultat sportowy, ale też za organizację mundialu

Polskie doświadczenie cenne będzie również w kontekście organizacji najważniejszych imprez siatkarskich. Dotyczy to przede wszystkim sposobu rozgrywania mistrzostw świata. - Nie możemy stać w miejscu. Mamy doświadczenia z Polski, które nie są złe, ale mamy też nauczkę, że system nie został dobrze wytłumaczony dziennikarzom. Cała formuła była lekko skomplikowana, ale po jej wyjaśnieniu można dojść do wniosku, że wcale aż taka trudna do zrozumienia nie jest - zaznacza Graca.

O ile obowiązująca w Polsce "drabinka" wydawała się mieć znacznie więcej logiki niż ta, która decydowała o losach chociażby poprzedniego mundialu, sporo kontrowersji budziło losowanie po drugiej fazie tegorocznych mistrzostw świata. - Jedynym sposobem, by uniknąć tego, co wydarzyło się w 2010 roku, gdy zespoły tak naprawdę wybierały sobie z kim chcą grać, a z kim nie, co było przeciwko duchowi sportu i co nie mogło się więcej powtórzyć, było losowanie. Może i system tego losowania okazał się nie do końca jasny, ale nie mieliśmy już problemu etycznego - podkreśla wieloletni reprezentant Canarinhos.

- Każdy ma prawo do krytyki, a w przypadku mediów to wręcz obowiązek, ale wszystko co stało się w ramach losowania, było zapisane w regulaminie. 48 godzin przed meczem wszyscy o tym wiedzieli, ale ludzie muszą narzekać. Każdy musi mieć wyjaśnienie porażki jeszcze zanim zacznie grać. Krytyka jest zawsze, ale gdy dotyczy ona zatwierdzonych zapisów, to powiem szczerze, że jednym uchem wlatuje, a drugim zaraz wylatuje - dodaje, pytany o nieprzychylne komentarze zwłaszcza Brazylijczyków i Rosjan, którzy w decydującej o awansie do strefy medalowej fazie mierzyć musieli się z gospodarzami turnieju.

Komentarze (20)
gim-xd
29.09.2014
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
To że tak bardzo w naszym kraju pokochaliśmy siatkówkę , zawsze będzie dla mnie niesamowicie ciekawym zjawiskiem. :) 
wislok
29.09.2014
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
Niech FIVB dba o rozwój siatkówki na świecie, Polska nie ma interesu w rozwoju siatkówki i hodowaniu rywali :) 
avatar
nowa
29.09.2014
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
USA marzy o swojej lidze, póki co dla wszystkich perełek z tego kraju jest jeden kierunek Europa. W samej Europie też daleko szukać nie trzeba, dla których siatkówka to egzotyka takie jak np. W Czytaj całość
avatar
ginginho
29.09.2014
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Ja cały czas nie rozumiem dlaczego nie można wprowadzić prostego systemu jaki obowiązuje w piłce nożnej, czyli jedna faza grupowa, a potem faza pucharowa i przegrywający odpada. Wtedy nie będzi Czytaj całość
avatar
Apator Fan
29.09.2014
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Nie zgodzę się,że siatkówka to sport niszowy.Wiadomo,że z piłką nie ma się co równać,ale pewna popularność posiada i to w dość "ludnych " państwach takich jak Brazylia,Rosja czy Japonia. 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.