Jak polscy siatkarze radzą sobie z presją? Cenna lekcja dla pasjonatów sportu

Zdjęcie okładkowe artykułu: Materiały prasowe / materiał partnera
Materiały prasowe / materiał partnera
zdjęcie autora artykułu

Ten rok jest wyjątkowy dla sportowego świata. Tak dla zawodników, jak i kibiców. W tym czasie warto przypomnieć, że presja odczuwana przez sportowców jest normalnym zjawiskiem. Trzeba wiedzieć, jak sobie z nią radzić, by nie zgubić radości ze sportu.

W kolejnej odsłonie kampanii marki adidas z presją mierzą się polscy siatkarze – utytułowani sportowcy, którzy nieustannie walczą o kolejne triumfy. Uważani za jednego z głównych kandydatów do medalu olimpijskiego. Co absolutnie nie dziwi - do stolicy Francji jadą bowiem jako aktualni Mistrzowie Europy, zwycięzcy zeszłorocznej edycji Ligi Narodów oraz pierwsza drużyna w rankingu FIVB. Podobnie jak inni sportowcy, zmierzą się nie tylko z przeciwnikami, ale również z oczekiwaniami – własnymi oraz kibiców. A tegoroczna stawka jest wysoka: obrona tytułu w Siatkarskiej Lidze Narodów i zmagania w najważniejszej imprezie czterolecia. Bartosz Kurek, Aleksander Śliwka, Grzegorz Łomacz, Michał Gierżot, Mikołaj Sawicki oraz Mateusz Poręba mierzą się ze swoimi wspomnieniami, trudnymi momentami kariery oraz straconymi szansami podkreślając jednocześnie, że najważniejsza w sporcie jest pasja i realizacja marzeń. Aleksander Śliwka, przyjmujący reprezentacji Polski, podkreśla, że najważniejsze jest czerpanie radości z gry oraz wzajemne wsparcie w drużynie: - Presja związana z rywalizacją potrafi być przytłaczająca, lecz to co pomaga mi sobie z nią radzić to radość z gry, którą czuje za każdym razem, gdy wychodzę na boisko oraz świadomość, że każdy w drużynie jest gotowy sobie pomóc.

materiał partnera
materiał partnera

Przezwyciężanie presji

Trener Nikola Grbić dodaje, że kluczem do radzenia sobie z presją jest akceptacja jej istnienia i praca nad jej kontrolą. - Oczywiście, że czujemy presję. Nie możemy jej uniknąć, szczególnie wiedząc jak ważny jest nasz występ w Paryżu – dla nas, kibiców i sponsorów. W tym roku odczuwamy to 10 razy mocniej – mówi Grbić.

Wykorzystaj w pełni swoje możliwości Marka adidas w swojej kampanii pokazuje amatorom, jak profesjonaliści radzą sobie z presją. Ich historie mają na celu zainspirowanie kolejnego pokolenia sportowców i pasjonatów na całym świecie. Marka wierzy, że każdy może przezwyciężyć presję, wykorzystując w pełni swoje możliwości. Zainspiruj się historiami polskich siatkarzy i znajdź własne sposoby na radzenie sobie z presją. Pamiętaj, że każdy z nas ma swoje unikalne talenty i możliwości. Wspierajmy się nawzajem, czerpmy radość z ulubionej dyscypliny i nie bójmy się marzyć. W myśl przekazu: You Got This.

Opracowanie: Justyna Nowaczek

Źródło artykułu: WP SportoweFakty