W tym artykule dowiesz się o:
14. miejsce: MKS Banimex Będzin*
Facebook: 1 886 fanów Twitter: brak Instagram: brak YouTube: 46 subskrypcji i 29 562 wyświetlenia
Social media, czyli media społecznościowe na stałe wpisały się w sport. Za pomocą serwisów, marki mogą generować ruch, a także wpływać pozytywnie na swój wizerunek. Działania w mediach społecznościowych docierają bezpośrednio do grup docelowych, dzięki temu, że są dostępne dla wszystkich internautów. Można więc powiedzieć, że są łatwo osiągalne. [ad=rectangle] Drużyna z Będzina dopiero raczkuje w PlusLidze oraz powoli zdobywa fanów w całym kraju. Podopieczni Damiana Dacewicza wyróżniają się przede wszystkim bardzo oryginalnymi strojami, przez które zyskali przydomek "Tygrysów". Choć będzinianie mają tylko profile na Facebooku i kanał YouTube, nie oznacza to, że są one prowadzone źle. Kibice nie tylko mogą brać udział w konkursach, ale także śledzić wyniki swojej ulubionej drużyny. Klubowa telewizja stara się zaś o materiały po każdym spotkaniu.
* ranking na podstawie liczby fanów na Facebooku, wszystkie dane pochodzą z 13.12.2014 roku
13. miejsce: Cuprum Lubin*
Facebook: 3 155 fanów Twitter: brak Instagram: brak YouTube: 5 subskrypcji i 3 193 wyświetlenia (nieaktywny)
Beniaminek PlusLigi z Lubina radzi sobie dobrze w sezonie 2014/15 PlusLigi, co wpływa na jego rosnącą popularność w siatkarskim środowisku, a zarazem w mediach społecznościowych. Działalność Cuprum i jego kontakty z kibicami odbywają się tylko na portalu Facebook, gdzie lubiński zespół ma niewiele ponad trzy tysiące fanów. Miedziowi posiadają także kanał w serwisie YouTube, jednak jest on nieaktywny.
* ranking na podstawie liczby fanów na Facebooku, wszystkie dane pochodzą z 13.12.2014 roku
12. miejsce: BBTS Bielsko-Biała*
Facebook: 3 812 fanów Twitter: 490 fanów Instagram: 489 obserwujących YouTube: 95 subskrypcji i 23 744 wyświetlenia
BBTS Bielsko-Biała w PlusLidze gości drugi sezon, a pochwały należą się klubowi za to, że utrzymuje kontakt z kibicami na wielu polach. Prężnie działa Instagram, ale funkcjonuje także kanał na YouTube, gdzie kibice mogą zobaczyć wywiady z zawodnikami. Drużyna z Bielska zyskuje na popularności m.in. dzięki osobie charyzmatycznego trenera Piotra Gruszki, niegdyś siatkarza reprezentacji Polski.
* ranking na podstawie liczby fanów na Facebooku, wszystkie dane pochodzą z 13.12.2014 roku
11. miejsce: Cerrad Czarni Radom*
Facebook: 5 035 fanów Twitter: 757 fanów Instagram: brak YouTube: 130 subskrypcji i 31 841 wyświetleń
Cerrad Czarni Radom, podobnie jak BBTS Bielsko-Biała, grają w PlusLidze drugi rok z rządu. W poprzednim sezonie radomski zespół był jednym z największych objawień kibiców, co przykuło uwagę kibiców w całej Polsce. Klub z Radomia posiada aktywne konta na Facebooku oraz Twitterze, a ponadto co jakiś czas wrzuca materiały wideo na swój kanał na YouTube.
* ranking na podstawie liczby fanów na Facebooku, wszystkie dane pochodzą z 13.12.2014 roku
10. miejsce: Effector Kielce*
Facebook: 6 479 fanów Twitter: 1 992 fanów Instagram: 692 obserwujących YouTube: 216 subskrypcji i 44 422 wyświetlenia
Kielecki zespół od poprzedniego sezonu jest bardzo aktywny w social mediach, był jedną z pierwszych drużyn, która korzystała z Instagrama. Ekipa od kilku lat występuje w PlusLidze, choć nie osiąga spektakularnych sukcesów, to ma grono wiernych fanów, którzy mogą śledzić poczynania ulubionej drużyny w paru miejscach. Dobrze funkcjonuje Facebook, na którym kibice znajdą dziesiątki zdjęć, ale także najświeższe informacje i wywiady z zawodnikami.
* ranking na podstawie liczby fanów na Facebooku, wszystkie dane pochodzą z 13.12.2014 roku
9. miejsce: Indykpol AZS Olsztyn*
Facebook: 10 223 fanów Twitter: 2 700 fanów Instagram: brak YouTube: 301 subskrypcji i 106 155 wyświetleń
Olsztynianie przez wiele lat dość dobrej gry w PlusLidze wyrobili sobie markę w siatkarskim środowisku, dzięki czemu posiadają oni na Facebooku ponad dziesięć tysięcy fanów. Ponadto AZS Olsztyn udziela się na Twitterze oraz jest aktywny na swoim kanale w serwisie YouTube, gdzie jego materiały obejrzało 106 tysięcy osób.
* ranking na podstawie liczby fanów na Facebooku, wszystkie dane pochodzą z 13.12.2014 roku
8. miejsce: AZS Częstochowa*
Facebook: 11 941 fanów Twitter: 1 873 fanów Instagram: brak YouTube: 152 subskrypcje i 39 076 wyświetleń
Jeden z najbardziej utytułowanych klubów w PlusLidze ostatnio ma problemy natury sportowej. Wydaje się także, że występują problemy w kontaktach z kibicami. W Częstochowie nastąpiła stagnacja i w momencie kiedy większość zespołów korzysta z wielu narzędzi, stara się wprowadzać ciekawe artykuły do klubowych sklepów, AZS ogranicza się do konkursów na Facebooku. Klub, ze względu na bogatą historię, ma bardzo duży potencjał, którego nie wykorzystuje w komunikacji z fanami. Wskazuje na to brak Instagrama i stosunkowo niewiele wyświetleń klubowej telewizji, która prężnie działa od kilku sezonów.
* ranking na podstawie liczby fanów na Facebooku, wszystkie dane pochodzą z 13.12.2014 roku
7. miejsce: AZS Politechnika Warszawska*
Facebook: 12 899 fanów Twitter: 3 351 fanów Instagram: 2 400 obserwujących YouTube: 211 subskrypcji i 134 190 wyświetleń
AZS Politechnika Warszawska w ostatnich sezonach dość często zaskakuje kibiców swoimi dobrymi wynikami, a spora w tym zasługa trenera Jakuba Bednaruka. Warszawianie bardzo chętnie udzielają się w mediach społecznościowych i mają konta na Facebooku, Twitterze, Instagramie oraz kanał w serwisie YouTube. W tym sezonie po zwycięstwach Inżynierowie wykonywali popularne selfie, które przewijało się przez social media.
* ranking na podstawie liczby fanów na Facebooku, wszystkie dane pochodzą z 13.12.2014 roku
6. miejsce: Transfer Bydgoszcz*
Facebook: 14 013 fanów Twitter: 299 fanów Instagram: brak YouTube: 111 subskrypcji i 12 953 wyświetlenia (nieaktywny)
Bydgoszczanom, pomimo tego, że aktualnie notują świetny sezon, fanów w dużych liczbach nie przebywa. Co więcej, ich Twitter ma najmniej obserwujących w całej PlusLidze, ale jest bardzo rzadko aktualizowany. Od dawna nie pojawiają się także nowe wideo na klubowym kanale YouTube. Kibicom musi wystarczyć kontakt przez Facebook i oficjalną stronę, na której w tym roku bloga prowadzi Jan Nowakowski, a przed rokiem zajmował się tym Marcin Waliński, najaktywniejszy w mediach społecznościowych zawodnik Transferu.
* ranking na podstawie liczby fanów na Facebooku, wszystkie dane pochodzą z 13.12.2014 roku
5. miejsce: Lotos Trefl Gdańsk*
Facebook: 15 657 fanów Twitter: 1 140 fanów Instagram: brak YouTube: 440 subskrypcji i 103 399 wyświetleń
Ekipa z Gdańska w ostatnich latach mimo różnych wzmocnień raczej rozczarowywała swoich fanów niż zachwycała. Jednak wiele wskazuje na to, że nastały lepsze czasy dla Trefla po przyjściu szkoleniowca Andrei Anastasiego oraz mistrza świata Mateusza Miki. Ponadto do gdańskiego zespołu dołączyli Marco Falaschi, Wojciech Grzyb, Sebastian Schwarz, Murphy Troy i Piotr Gacek, a to przełożyło się na dobre wyniki zawodników z Trójmiasta. Wraz z kolejnymi triumfami siatkarzom Lotosu Trefla Gdańsk zaczęło przybywać kibiców w mediach społecznościowych, których działacze klubu starają się nie zaniedbywać. Dla przykładu: w kwietniu 2014 roku gdańszczanie mieli 9 077 fanów na Facebooku, zaś w chwili obecnej ich profil lajkuje 15 657 osób.
* ranking na podstawie liczby fanów na Facebooku, wszystkie dane pochodzą z 13.12.2014 roku
4. miejsce: Jastrzębski Węgiel*
Facebook: 42 753 fanów Twitter: 1 339 fanów Instagram: 1 519 obserwujących YouTube: 959 subskrypcji i 115 776 wyświetleń
Jeszcze w kwietniu jastrzębianie byli jednym z czterech klubów, który ograniczał się niemal tylko do aktywności na Facebooku. Założenie Twittera i Instagrama spotkało się z dużym zainteresowaniem kibiców i drużynie szybko przybyło obserwujących fanów. Dużą popularnością cieszy się także kanał na YouTube, który aktualizowany jest bardzo często, dzięki zapowiedziom poszczególnych spotkań, a także pomeczowym relacjom. Jastrzębski Węgiel zaliczył spory progres względem poprzedniego sezonu.
* ranking na podstawie liczby fanów na Facebooku, wszystkie dane pochodzą z 13.12.2014 roku
3. miejsce: ZAKSA Kędzierzyn-Koźle*
Facebook: 73 306 fanów Twitter: 2 537 fanów Instagram: brak YouTube: 73 subskrypcje i 3 067 wyświetleń
ZAKSA Kędzierzyn-Koźle od wielu lat plasuje się w czołówce PlusLigi, a co więcej zdarzało jej się zdobywać dobre miejsca w międzynarodowych rozgrywkach. To przełożyło się na liczbę fanów kędzierzynian na Facebooku - ponad 73 tysięcy, natomiast od nie tak dawna działa profil ekipy z Kędzierzyna-Koźla na Twitterze. ZAKSA ma również swój kanał na YouTube.
* ranking na podstawie liczby fanów na Facebooku, wszystkie dane pochodzą z 13.12.2014 roku
2. miejsce: PGE Skra Bełchatów*
Facebook: 133 037 fanów Twitter: 12 116 fanów Instagram: 11 450 obserwujących YouTube: 6 492 subskrypcje i 2 888 667 wyświetleń
Bez wątpienia mistrzowie Polski mogą się pochwalić dużą liczbą fanów, ale na Facebooku ustępują ekipie z Rzeszowa. W pozostałych portalach są lepsi od największego ligowego rywala, ale poziom prowadzenia tych narzędzi jest porównywalni. Kibice PGE Skry Bełchatów na Twitterze znajdą najświeższe wyniki, ale także teksty dotyczące zespołu, pojawiające się w mediach. Na Instagramie mogą śledzić drużynę nie tylko podczas meczów, ale również treningów i podróży. Blisko 6,5 tys. subskrybentów na kanale YouTube znajdzie najświeższe rozmowy z zawodnikami i pomeczowe konferencje.
* ranking na podstawie liczby fanów na Facebooku, wszystkie dane pochodzą z 13.12.2014 roku
1. miejsce: Asseco Resovia Rzeszów*
Facebook: 145 035 fanów Twitter: 9 856 fanów Instagram: 7 900 obserwujących YouTube: 5 895 subskrypcji i 619 954 wyświetleń
Aktualny wicemistrz Polski, Asseco Resovia Rzeszów jest najbardziej popularnym polskim klubem siatkarskim w mediach społecznościowych. Oprócz zadowalających rezultatów osiąganych przez rzeszowian na polskich i europejskich boiskach, na sławę Resovii w social medial z pewnością miało wpływ dobre prowadzenie profili przez odpowiednie osoby w klubie, które często, czy to na Facebooku, Twitterze, Instagramie czy w serwisie YouTube, informują o wydarzeniach związanych z rzeszowską drużyną oraz polską siatkówką.
* ranking na podstawie liczby fanów na Facebooku, wszystkie dane pochodzą z 13.12.2014 roku