Puchar Świata w Zakopanem. Organizatorzy nie chcą takiego zamieszania jak w Niemczech. Mają apel do kibiców

PAP/EPA / RONALD WITTEK / Na zdjęciu: Kamil Stoch
PAP/EPA / RONALD WITTEK / Na zdjęciu: Kamil Stoch

- Nasze procedury covidowe są do zrealizowania. Nie chcemy powtórki sytuacji z Niemiec z naszymi skoczkami - mówi Wojciech Gumny. - Policja będzie pilnowała porządku przed skocznią - dodaje dyrektor Pucharu Świata w Zakopanem.

Mało brakowało, a niejednoznaczny wynik testu Klemensa Murańki w Oberstdorfie, wykluczyłby całą polską kadrę skoczków z inauguracji Turnieju Czterech Skoczni. Gdyby do tego doszło, 10 dni później nie świętowalibyśmy triumfu w całych zawodach Kamila Stocha.

Zamieszanie w Oberstdorfie szeroko opisywały polskie i niemieckie media. Zakopane nie chce, by u nich, podczas Pucharu Świata, powtórzył się taki scenariusz.

- Przygotowanie procedur covidowych na zawody jest dużym wyzwaniem. Plan, który opracowaliśmy, jest jednak realny do zrobienia. Z jednej strony nie chcieliśmy, żeby powtórzyła się sytuacja z naszymi skoczkami z Niemiec, a z drugiej dążyliśmy do tego, żeby wszystkie osoby na skoczni czuły się bezpiecznie - wyjaśnia w rozmowie z naszym portalem Wojciech Gumny, dyrektor Pucharu Świata w Zakopanem.

ZOBACZ WIDEO: Skoki. Andrzej Stękała nie jest zaskoczony swoją formą. "Bardzo ciężko pracowałem na takie wyniki"

Najważniejsza informacja jest taka, że do Zakopanego wszyscy zawodnicy przyjadą już z negatywnymi wynikami testów PCR na koronawirusa. Na miejscu nie będą mieli robionych badań. Sama skocznia zostanie podzielona na trzy sektory.

- W strefie pierwszej będą przebywać skoczkowie i trenerzy. Osoby, które będą miały z nimi kontakt: kierowcy, katering, wolontariusze, mają od nas zapewnione testy. Pracować będą osoby wyłącznie z negatywnymi wynikami, tak żeby skoczkowie czuli się bezpiecznie - zapewnia Wojciech Gumny.

- Strefa druga przeznaczona jest dla dziennikarzy. Przed odebraniem akredytacji, muszą pokazywać negatywny wynik testu antygenowego. Trzecia grupa to osoby pracujące na obiekcie, tzw. deptacze. Nie będą oni mieli kontaktu ze skoczkami i trenerami, w związku z tym nie wymagamy od nich testów. Natomiast jeśli zauważą u siebie jakiekolwiek niepokojące objawy choroby, to są zobowiązani natychmiast nam to zgłosić - dodaje dyrektor konkursów.

Zawody w Zakopanem odbędą się bez udziału fanów. Są jednak obawy, czy spora grupa kibiców i tak nie przyjedzie pod skocznię, by zza płotu oglądać zmagania skoczków.

- Apelujemy, żeby kibicować naszym skoczkom przed telewizorem, a nie wokół Wielkiej Krokwi. Policja będzie pilnowała porządku przed skocznią. Burmistrz Zakopanego wprowadził zmianę organizacji ruchu w okolicach obiektu. Będzie można ustawić na wszelki wypadek płoty, żeby w sposób bezpieczny umożliwić przejazd drużynom na obiekt - wyjaśnia Wojciech Gumny.

Brak ponad 20 tysięcy kibiców na każdym konkursie oznacza jednak straty dla organizatorów. - Najprawdopodobniej tak będzie, ale nie chcemy na razie podawać dokładnych kwot. Najpierw zawody muszą się odbyć, a później wszystko podliczymy -podkreśla nasz rozmówca.

Przez wszystkie trzy dni rywalizacji w Zakopanem utrzymywać się mają niskie temperatury powietrza. Organizatorzy jednak nie boją się mrozu. - Niejednokrotnie było już bardzo zimno. Przecież organizujemy zawody zimą, więc takiej aury można się spodziewać. Lepiej, że będzie mróz niż ciepło i halny wiatr. Skoczkowie nie zmarzną - zapewnia Wojciech Gumny.

Plan Pucharu Świata w Zakopanem:

piątek (15.01.2021)
15:45 - oficjalny trening
18:00 - kwalifikacje

sobota (16.01.2021)
15:00 - seria próbna
16:15 - pierwsza seria konkursu drużynowego

niedziela (17.01.2021)
15:00 - seria próbna
16:00 - pierwsza seria konkursu indywidualnego

Czytaj także:
Kamil Stoch pechowcem dnia. Nerwowo między pierwszą a drugą serią
Kolejny atut Michala Doleżala. "To jest najlepsza wiadomość po ostatnim weekendzie"

Komentarze (2)
avatar
Fan RL9
13.01.2021
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Możecie sobie apelować prosić itd ja i tak tam będę pod skocznią 
avatar
Wiktorek
13.01.2021
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
,,Brak ponad 20 tysięcy kibiców na każdym konkursie oznacza jednak straty dla organizatorów.'' ALE... W sytuacji gdy nie można kibicować ,,na żywo'' zdecydowanie zwiększy się oglądalność za po Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.