W tym tygodniu na jaw wyszło, że trzyletnia współpraca z menedżerką Pauliną Wójtowicz została zakończona. Iga Świątek związała się umową z międzynarodowym gigantem IMG Tennis, który ma pod swoją opieką największe tenisowe gwiazdy. Teraz do tego grona dołączyła liderka rankingu WTA i dominatorka ostatnich miesięcy na światowych kortach.
IMG to jedna z czołowych agencji marketingowych w świecie sportu. Reprezentuje między innymi Carlosa Alcaraza. W przeszłości współpracowała z nią m.in. Agnieszka Radwańska.
Jak tłumaczono w komunikacie, zmiana to element długofalowej strategii rozwoju. Według Adama Pawlukiewicza z firmy Pentagon Research polska tenisistka na reklamowych kontraktach może zarobić kilkadziesiąt milionów dolarów rocznie.
ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: Andrejczyk na wakacjach. Wybrała nietypowy kierunek
- Na pewno współpracując z IMG, Iga zdobędzie ogromne doświadczenie marketingowe. To są tylko szacunki, ale myślę, że ma potencjał żeby zarabiać na umowach sponsorskich od 20 do nawet 50 milionów dolarów rocznie - powiedział "Super Expressowi".
- Pamiętajmy, że jest to zawodniczka bardzo młoda, której kariera potrwa jeszcze wiele lat, obecnie pieniądze nie są najważniejsze - dodał Pawlukiewicz.
Czytaj także:
Raducanu ruszyła do boju w Seulu. Historyczny wynik tenisistki z Andory
Udana inauguracja Jana Zielińskiego w Metz