W piątek w Australii dobiegły końca trzydniowe testy MotoGP. Po trzech dniach najszybszy był Maverick Vinales, który dystans jednego okrążenia toru Phillip Island pokonał w czasie 1:28.549. Nieco wolniejszy od 22-latka był aktualny mistrz świata, Marc Marquez. Zawodnik Repsol Honda Team stracił do Vinalesa 0.294 s.
Podczas ostatniego dnia testowego sporo motocyklistów zdecydowało się na symulację wyścigu, mając w swoich motocyklach częściowo zużyte opony i sporą porcję paliwa. W tych warunkach najlepiej wypadł Marquez, którego przejazd liczył czternaście okrążeń, a średnia prędkość okrążenia wyniosła 1:29.125. Minimalnie gorszy od niego był inny z zawodników Hondy - Cal Crutchlow ze średnim rezultatem 1:29.469.
Dopiero za Marquezem i Crutchlowem sklasyfikowany został Vinales. 22-latek odbył jednak dwie symulacje tempa wyścigowego (średnie czasy 1:29.478 oraz 1:29.697). Było to spowodowane faktem, że podczas pierwszej próby za jego plecami pojawił się... Marquez. Aktualny mistrz świat zaczął się ścigać i holować z Vinalesem. W efekcie nowy zawodnik Movistar Yamaha MotoGP poświęcił jedno okrążenie, aby przepuścić przed siebie Marqueza.
Świetnie w symulacji wyścigu wypadł również Jonas Folger. Niemiec udowodnił, że nie tylko potrafi być szybki na jednym okrążeniu, kończąc testy z czwartym najszybszym okrążeniem. Również dłuższy przejazd wypadł okazale w przypadku Niemca, który w tym roku debiutuje w MotoGP. Średni czas okrążenia na poziomie 1:30.079 dał mu szósty wynik. W poprzednich latach problemem Folgera w Moto2 był jednak brak regularności. Niemiec potrafił jeździć szybko, ale notował też sporo upadków. Sezon 2017 pokaże czy zawodnik Monster Yamaha Tech3 lepiej zaadoptuje się do królewskiej kategorii.
ZOBACZ WIDEO Miroslav Radović: Przepraszam kolegów za głupią kartkę
Powodów do zadowolenia nie może mieć Jorge Lorenzo. Hiszpan w piątek poprawił się na dystansie jednego okrążenia, co dało mu ósme miejsce na zakończenie testów. Jego tempo wyścigowe na maszynie Ducati nie było jednak już tak dobre. Średni czas na poziomie 1:31.012 sprawił, że były mistrz świata był słabszy m. in. od Alvaro Bautisty, który korzysta ze starszej konstrukcji włoskiego motocykla.
W trakcie ostatniego dnia testowego nie wszyscy zawodnicy zdecydowali się na sprawdzanie tempa na długich przejazdach. Tak było chociażby w przypadku Valentino Rossiego. Zawodnik Movistar Yamaha MotoGP w piątek miał sporo problemów z motocyklem, przez co wprowadzał do niego kolejne poprawki. W przypadku "Doctora" testowanie nowej ramy i kilku innych części okazało się ważniejsze, niż analiza tempa wyścigowego.
Analiza tempa wyścigowego zawodników MotoGP:
Pozycja | Zawodnik | Zespół | Śr. czas okrążenia | Liczba okrążeń*** |
---|---|---|---|---|
1 | Marc Marquez | Repsol Honda Team | 1:29.125 | 14 |
2 | Cal Crutchlow | LCR Honda MotoGP | 1:29.469 | 15 |
3 | Maverick Vinales** | Movistar Yamaha MotoGP | 1:29.478 | 18 |
4 | Maverick Vinales* | Movistar Yamaha MotoGP | 1:29.697 | 19 |
5 | Andrea Iannone | Team Suzuki Ecstar | 1:30.079 | 16 |
6 | Jonas Folger | Monster Yamaha Tech3 | 1:30.224 | 10 |
7 | Andrea Dovizioso | Ducati Team | 1:30.355 | 14 |
8 | Alex Rins | Team Suzuki Ecstar | 1:30.419 | 12 |
9 | Alvaro Bautista* | Pull & Bear Aspar Team | 1:30.577 | 13 |
10 | Johann Zarco | Monster Yamaha Tech3 | 1:30.583 | 20 |
11 | Jorge Lorenzo | Ducati Team | 1:31.012 | 12 |
12 | Jack Miller | Marc VDS Estrella Galicia | 1:31.097 | 15 |
13 | Alvaro Bautista** | Pull & Bear Aspar Team | 1:31.123 | 24 |
14 | Karel Abraham | Pull & Bear Aspar Team | 1:31.445 | 18 |
15 | Sam Lowes | Aprilia Racing Team | 1:31.838 | 12 |
* - przejazd numer 1
** - przejazd numer 2
*** - za symulację wyścigu uznano przejazd liczący co najmniej 10 okrążeń