Dorna, firma zarządzająca MotoGP, już w zeszłym roku podjęła decyzję o organizacji serii wyścigowej, w której będą rywalizować motocykle elektryczne. We wtorek w Rzymie przedstawiono szczegóły tego projektu. Sponsorem tytularnym nowo utworzonej kategorii została firma Enel, maszyny dostarczać będzie Energica Ego, a na starcie zobaczymy 18 zawodników.
W pierwszym wyścigu, który zaplanowano na sezon 2019, do rywalizacji przystąpi 11 zespołów. Po jednym motocyklu do dyspozycji otrzymają prywatne ekipy z MotoGP (Tech3, LCR, Marc VDS, Pramac, Avintia, Angel Nieto, Gresini). Pozostałe cztery zostaną wybrane spośród teamów konkurujących w Moto2 i Moto3.
- Dorna i FIM z dumą ogłaszają, że wprowadzamy świat motocykli w nową erę, erę elektryczności. Uważamy to za świetną, równoległą do MotoGP, ścieżkę przyszłości - powiedział podczas spotkania z dziennikarzami Carmelo Ezpeleta, szef firmy Dorna.
Na ten moment nieznany jest dokładny harmonogram wyścigów elektrycznej serii w sezonie 2019. Wstępny plan zakłada, że MotoE World Cup będzie rozgrywany tylko na europejskich torach. Obecny zasięg maszyn elektrycznych pozwala na to, aby motocykliści rywalizowali na dystansie 5-8 okrążeń.
ZOBACZ WIDEO Apoloniusz Tajner: nie widzę zagrożenia odejścia Stefana Horngachera